Unalomig rágott téma az F1-es költségcsökkentés, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is nagyon szeretné, ha lépéseket tennének ezzel kapcsolatban a gyártók és a csapatok. Az FIA azt szeretné, ha évente legfeljebb 12 millió eurót számláznának a gyártók a motorokért a csapatoknak, a szövetség még egy alternatív motorgyártó F1-be csábítása érdekében is tett lépéseket. A motorgyártók szerint akkor lehet elérni az évi 12 millió eurós célt, ha évi három darabra korlátozzák a felhasználható motorok számát, ők maguk között megvitatták és elfogadták az ötletet. Jelenleg évi négy darab a keret, az idei szezon azért lehet ötöt használni, mert rekordhosszú a versenynaptár. Noha a motorgyártók elfogadták az ötletet, attól még nagyon messze van a dolog, hogy szabály legyen belőle. Az F1-es Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission és tárgyal a témáról ebben a témában, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy mindenki támogatja az elképzelést. Az idő mindenesetre szorítja az érdekelteket – ha 2018-cal kapcsolatban még nem is, 2017-re mindenképpen. Április végén jár le az utolsó, végső határidő a jövőre tervezett nagy F1-es reformmal kapcsolatban, bár egyre inkább úgy tűnik, hogy az egészből nem lesz semmi. “Két hetünk van a végső megbeszélésig” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “A motorokkal kapcsolatban született egy megállapodás, de ezt még felsőbb szinten is jóvá kell hagyni. Ez a megállapodás előnyös a legtöbb csapat számára, reményeim szerint átmegy.” Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ugyanakkor ez a megállapodás sem ad választ az FIA által lefektetett négy kritérium mindegyikére, így Horner a maga részéről úgy véli, hogy “érdekes megbeszélések” előtt állnak a csapatok. Horner továbbra is fontosnak tartaná egy alternatív motorgyártó F1-es beszállását, szerinte másképpen lehetetlen egyszerre biztosítani a kedvező árat és a versenyképességet. És ezt az egészet akkor nagyon röviden összefoglalva: megint nem fognak megállapodni semmiről.
2018-tól csak évi három motor az F1-ben?
A Forma-1-es motorgyártók megállapodtak a költségcsökkentésben, szerintük jó ötlet, ha 2018-tól csak évi három motort használhatnak a pilóták.
2016.04.20. szerda 16:30