A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) decemberben elnapolta az olcsóbb, egyszerűbb független gyártótól származó Forma-1-es erőforrások bevezetését, azonban felszólította az F1-es gyártókat, hogy január 15-éig álljanak elő olyan tervezettel, ami olcsóbbá, pénzügyileg fenntarthatóvá teszi a sportágat.
F1: Kritikus lesz a január 1
F1: Kritikus lesz a január 2

F1: Kritikus lesz a január

F1: Kritikus lesz a január 71
F1: Kritikus lesz a január 72
F1: Kritikus lesz a január 73
F1: Kritikus lesz a január 74
F1: Kritikus lesz a január 75
F1: Kritikus lesz a január 76
F1: Kritikus lesz a január 77
F1: Kritikus lesz a január 78
F1: Kritikus lesz a január 79
F1: Kritikus lesz a január 80
F1: Kritikus lesz a január 81
F1: Kritikus lesz a január 82
F1: Kritikus lesz a január 83
F1: Kritikus lesz a január 84
F1: Kritikus lesz a január 85
F1: Kritikus lesz a január 86
F1: Kritikus lesz a január 87
F1: Kritikus lesz a január 88
F1: Kritikus lesz a január 89
F1: Kritikus lesz a január 90
F1: Kritikus lesz a január 91
F1: Kritikus lesz a január 92
F1: Kritikus lesz a január 93
F1: Kritikus lesz a január 94
F1: Kritikus lesz a január 95
F1: Kritikus lesz a január 96
F1: Kritikus lesz a január 97
F1: Kritikus lesz a január 98
F1: Kritikus lesz a január 99
F1: Kritikus lesz a január 100
F1: Kritikus lesz a január 101
F1: Kritikus lesz a január 102
F1: Kritikus lesz a január 103
F1: Kritikus lesz a január 104
F1: Kritikus lesz a január 105
F1: Kritikus lesz a január 106
F1: Kritikus lesz a január 107
F1: Kritikus lesz a január 108
F1: Kritikus lesz a január 109
F1: Kritikus lesz a január 110
F1: Kritikus lesz a január 111
F1: Kritikus lesz a január 112
F1: Kritikus lesz a január 113
F1: Kritikus lesz a január 114
F1: Kritikus lesz a január 115
F1: Kritikus lesz a január 116
F1: Kritikus lesz a január 117
F1: Kritikus lesz a január 118
F1: Kritikus lesz a január 119
F1: Kritikus lesz a január 120
F1: Kritikus lesz a január 121
F1: Kritikus lesz a január 122
F1: Kritikus lesz a január 123
F1: Kritikus lesz a január 124
F1: Kritikus lesz a január 125
F1: Kritikus lesz a január 126
F1: Kritikus lesz a január 127
F1: Kritikus lesz a január 128
F1: Kritikus lesz a január 129
F1: Kritikus lesz a január 130
F1: Kritikus lesz a január 131
F1: Kritikus lesz a január 132
F1: Kritikus lesz a január 133
F1: Kritikus lesz a január 134
F1: Kritikus lesz a január 135
F1: Kritikus lesz a január 136
F1: Kritikus lesz a január 137
F1: Kritikus lesz a január 138
Fotó megosztása:
F1: Kritikus lesz a január 139


Az FIA emellett a szervezet elnökét, Jean Todtot és a Forma-1 gazdasági ügyeit irányító Bernie Ecclestone-t is felkérte, hogy közösen dolgozzanak ki egy tervezetet a jövőről, nekik január végén kell előterjeszteniük az elképzeléseiket.
A jelenlegi F1-es motorgyártók persze szeretnék, ha a kezükben maradna az irányítás, érveik szerint ők öltek euró-százmilliókat a motorok fejlesztésébe, a kis- és középcsapatok, valamint a gyári partnert nélkülöző Red Bull viszont Ecclestone-éktól várja a megoldást. 
A Red Bull csapatfőnöke szerint “kritikus” időszak jön januárban.
“A költségek nyilvánvalóan veszélyesen magasak, és ahogy láttuk a motorhoz jutás is kulcskérdés” – utalt arra, hogy a Mercedes és a Ferrari is visszautasította őket, ezért kénytelenek 2016-nak nekifutni a már jóval drágábban megkapott, TAG Heuerre átcímkézett Renault-erőforrással.
Horner szerint az Ecclestone által szorgalmazott alternatív motor megoldást jelentett volna, de mivel azt leszavazták, kíváncsian várja, milyen tervvel állnak elő a gyártók, arra, hogy olcsóbb, egyszerűbb erőforrások váljanak elérhetővé, ami esetleg további autógyártókat is a Forma-1-be vonz.
F1: Kritikus lesz a január 140


“Kompromisszumként a gyártóknak január 15-éig kell leadni a terveiket a Forma-1-es Bizottságnak. Szerintünk minden attól függ, mivel állnak elő, ezen múlik majd az is, hogy az FIA védelmi mechanizmusként újra előveszi-e az alternatív motort vagy sem. Szóval január 15-éig nagyon sűrű, kritikus időszak jön.”
A motorgyártók szerint a kívánt új motorformulával legkorábban 2018-ra készülhetnek el, de Ecclestone, és vele együtt Horner is úgy véli, hogy a kasztnit érintő, 2017-es nagy szabályváltozási csomaggal egyszerre kellene bevezetni az új erőforrásokat.
A Red Bull főnök elismerte, hogy a 2016-os idény számukra mindenképp átmeneti év lesz a TAG Heuer-motorokkal, azonban a tulajdonos, Dietrich Mateschitz inkább előbb, mint utóbb elvárja, hogy a csapat a “régi fényében” ragyogjon.
F1: Kritikus lesz a január 141


“Komoly feladat lesz ezt elérni. A motorok által dominált F1-ben nagyon nehéz helyzet, ha egy csapatnak nincs versenyképes erőforrása, 2016 tehát csak átmeneti év lesz számunkra. Bízzunk benne, hogy a Jean Todt és Bernie Ecclestone által szorgalmazott változtatások megvalósulnak, hiszen ez csakis jól jöhet a független csapatoknak, nem csak a Red Bullnak, hanem a mezőny összes privát csapatának.”