F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 1
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 2

F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat

F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat

F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 39
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 40
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 41
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 42
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 43
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 44
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 45
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 46
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 47
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 48
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 49
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 50
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 51
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 52
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 53
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 54
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 55
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 56
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 57
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 58
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 59
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 60
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 61
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 62
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 63
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 64
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 65
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 66
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 67
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 68
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 69
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 70
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 71
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 72
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 73
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 74
Fotó megosztása:
F1: Nem lehet erőből csökkenteni a motorárakat 75

A csapatok évi 14-17 millió fontot (6,1-7,4 milliárd forint) fizetnek a motorokért a Forma-1-ben, a legtöbbet állítólag a Renault kéri az erőforrásokért. Jean Todt FIA-elnök maximumárat vezetne be a kisebb csapatok túlélése érdekében, de Toto Wolff szerint ez nehezen kivitelezhető varázsütésre, mert az árba be van építve a fejlesztési költség, ami szét van terítve a vásárlók között.
“Egy ilyen döntésnek komoly következményei lennének” – mondta Wolff. “Egy olyan nagy szervezetben, mint a miénk, készül egy üzleti terv a befektetésünkre vonatkozóan, aztán aláírjuk a szerződéseket.”
“Ha ezeken bármilyen ok miatt változtatni kell, az nehézkesen kivitelezhető egy miénkhez hasonló vállalati szervezetben. Todt kezdeményezését ezzel együtt nagyon is komolyan vesszük, elismerjük, hogy fontos dologról van szó, de sok dolgot kell megvizsgálnunk.”
“Kihegyezzük a ceruzákat, aztán jelzünk, hogy megvalósítható vagy nem. Az árakat a jelenlegi üzleti modellel kalkuláltuk.”
Alapvetően a Ferrari is Todt javaslata ellen van. “Nem kérhetünk kevesebbet a motorokért, mint amennyibe nekünk kerül” – fogalmazott Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke.
Monisha Kaltenborn, a költségek miatt legtöbbször panaszkodó Sauber-csapatfőnök szerint csak a gyártók akarták a hibrideket. “Mi soha nem akartuk ezeket a motorokat, a gyártók akarták és kényszerítették ránk. Mi nem akarunk beszállni pénzzel a fejlesztésbe, ez az ő arculatépítésük, nem a miénk.”