Az elmúlt hetekben egyre valósabb lehetőséggé vált, hogy a 2015-ös idényre a jelenleginél kevesebb csapat nevez csak, és ha ezek nem tudnak együttesen 20 autót kiállítani, a maradék alakulatoknak 3-3 autót kell majd indítaniuk.
Az egyik veszélyben lévő csapat a több mint 20 éves múlttal rendelkező Sauber, a svájci csapat túlélése mostanra kérdéses. A hinwili privát alakulat társtulajdonos-főnöke, Monisha Kaltenborn nem is titkolja az aggodalmait.
“Semmi sem történik, pedig rajtam kívül más csapatfőnökök is jelezték már, hogy drasztikusnak kell történnie, mielőtt lépünk. Azonban nagyon nehéz elmagyarázni a kívülállóknak, hogy további anyagi forrásokra van szükségünk, amikor látszólag csak szórjuk a pénzt. Ezt nem sokan értik.”
Drámai változások előtt a Forma-1 3


“Igazán nem kívánom, de azt hiszem, hogy történni fog valami, ami nem lesz jó egyik csapat számára sem. Valami történni fog, mert ezt nem lehet fenntartani, és ki tudja, a következő lépés talán újabb kiadásokat kíván majd”- utalt egy-két csapat összeomlására és a harmadik autók kiállításának pluszköltségeire az indiai-osztrák asszony.
“Valójában nagyon is elkeserítő, hogy nem tudunk megegyezésre jutni abban, hogy a költségeket drámaian csökkenteni kellene.”
A kérdésre, hogy szerinte minden csapat ott lesz-e a rajtrácson, Kaltenborn így felelt:
“Nem vagyok benne biztos, hogy ez lesz a helyzet. Egyébként a sors fintora, hogy egyszer már egyetértettünk (a költségek csökkentésében, még 2009-ben) amikor még sok autógyártó (az azóta távozott BMW, Toyota és Honda is) itt volt a sportágban. Nekik nem volt életbe vágó a költségcsökkentés, mégis sikerült tető alá hoznunk a kiadáscsökkentési programot, ami az első lépés volt a jó irányba. A gyártók egy része azóta távozott, azonban még így sem tudunk egyezségre jutni” – panaszolta a Sauber-főnöknő.
Még a svájci csapatnál is gyengébb lábakon áll a nyáron tulajdonost cserélt Caterham, ennek ellenére azt állítják, hogy 2015-ben is az F1-ben akarnak lenni.
“Úgy gondolom, hogy miután a korábbi tulajdonos (Tony Fernandes) lehúzta a rolót, az is kérdéses volt, hogy a Brit Nagydíjon indulunk-e” – nyilatkozta szintén az F1 hivatalos oldalának a második csapatfőnök, Manfredi Ravetto. 
Drámai változások előtt a Forma-1 4


“De nem csak hogy indultunk, hanem a silverstone-i teszten is részt vettünk, sőt Szingapúrig is eljutottunk. Ugyanakkor az autót is sikerült fejlesztenünk és komoly átszervezéseket is végrehajtottunk.”
“De legyünk őszinték: versenyről versenyre élünk. Nem izgulunk, már így is kisebb csodát vittünk végbe. Egyszerűen a csodatétel a dolgunk. Nagyon remélem, hogy hamarosan azért konszolidáljuk a helyzetet. Ez a fő cél, türelem és konszolidáció.”
“Már dolgozunk a 2015-ös modellen a Toyota kölni szélcsatornájában. Nyilván nem puszira dolgozunk ott, csakis pénzmaggal folytathatjuk ezt, de az meg is érkezett. Ez pedig azt is jelenti, hogy határozott szándékunk a 2015-ös részvétel. A Forma-1-es indulási jog hatalmas érték, mi pedig mindent megteszünk, hogy megőrizzük ezt.”