Az elmúlt versenyeken új beállításokkal próbálkozott a Red Bull, hogy ellensúlyozni tudja a gyenge motorerőt. Az Auto, Motor und Sport szerint a Red Bull az Osztrák Nagydíjon kísérletezett először azzal, hogy csökkentette az autó leszorítóerejét, így próbálva lefaragni valamennyit az egyenesekben keletkező hátrányból.

F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 1
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 2

F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull

F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull

F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 42
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 43
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 44
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 45
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 46
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 47
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 48
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 49
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 50
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 51
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 52
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 53
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 54
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 55
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 56
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 57
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 58
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 59
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 60
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 61
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 62
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 63
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 64
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 65
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 66
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 67
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 68
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 69
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 70
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 71
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 72
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 73
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 74
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 75
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 76
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 77
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 78
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 79
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 80
Fotó megosztása:
F1: Szándékosan lassítja magát a Red Bull 81


A lap szerint Daniel Ricciardo Magyar Nagydíjon aratott – részben szerencsés – győzelme a bizonyíték arra, hogy a Red Bull most már érti az új beállításokat, és nem a sötétben tapogatózik. “Ez a szemlélet természetesen gyengíti a köridőket, cserébe az egyenesekben nem vagyunk annyira erőtlenek. Ezzel a motorral nem tehetünk mást” – magyarázta Adrian Newey technikai igazgató.

A nehézséget kezdetben az jelentette, hogy az új beállításokkal nem tudta kezelni a gumikat az autó, mert a kisebb leszorítóerő miatt Ricciardo és Sebastian Vettel is sokat csúszkált a kanyarokban. A Red Bull szerint a Renault-motor 60-80 lóerővel gyengébb a Mercedesnél, és a csapat nem is optimista a kilátásokkal kapcsolatban: Neweyék úgy tippelik, hogy a franciák leghamarabb a következő idény közepére dolgozhatják le lemaradásukat.