Mindenkit meglepett a Lotus idei dupla orrkúpjával, a targoncákat idéző megoldás azonban nem sokat hozott a konyhára. A Lotus az idei szezon egyik vesztese, mindössze nyolc szerzett ponttal áll a nyolcadik helyen a konstruktőri versenyben.

F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 1
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 2

F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról

F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról

F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 40
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 41
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 42
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 43
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 44
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 45
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 46
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 47
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 48
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 49
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 50
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 51
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 52
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 53
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 54
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 55
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 56
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 57
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 58
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 59
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 60
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 61
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 62
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 63
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 64
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 65
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 66
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 67
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 68
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 69
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 70
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 71
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 72
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 73
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 74
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 75
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 76
Fotó megosztása:
F1: Eltűnik a targoncaorr a Lotusról 77


A következő idényre visszatér a hagyományos orrkialakításhoz a Lotus, de nem azért, mert a jelenlegi megoldással elégedetlen lenne. Jövőre ismét változnak az orrkúpokra vonatkozó szabályok, így már nincs értelme ragaszkodni a dupla kialakításhoz.

“Ahogy az új szabályokat megírták, elég nehéz is lenne valami hasonlóval előállni” – mondta Nick Chester technikai igazgató. “Annyit kellene küzdeni az összes szabály betartásáért, hogy közben az orr elveszítené a funkcióját.”

“Egyszerűbb útnak tűnik, ha egy hagyományos, mélyen ülő orrot tervezünk, igazából így a törésteszten is könnyebb átmenni.” Az idény végéig ugyanakkor maradnak a villák a Lotus elején, Chester szerint a korai átállással leszorítóerőt veszítene az autó.