A Német Nagydíjon látott alacsony, 52 ezres nézőszám, és a csökkenő televíziós nézettségi adatok miatt a múlt hétvégi Magyar Nagydíj szombati napján Bernie Ecclestone és a csapatok vezetői gyors válságértekezletet tartottak, amelyen elhatározták, hogy a “show javítása” érdekében felállítanak egy “Népszerűségi Munkacsoportot”, amely aztán újabb ötletekkel teheti izgalmasabbá és vonzóbbá a Forma-1-et. 
F1: A Mercedes újra hangosítana 1
F1: A Mercedes újra hangosítana 2

F1: A Mercedes újra hangosítana

F1: A Mercedes újra hangosítana

F1: A Mercedes újra hangosítana 62
F1: A Mercedes újra hangosítana 63
F1: A Mercedes újra hangosítana 64
F1: A Mercedes újra hangosítana 65
F1: A Mercedes újra hangosítana 66
F1: A Mercedes újra hangosítana 67
F1: A Mercedes újra hangosítana 68
F1: A Mercedes újra hangosítana 69
F1: A Mercedes újra hangosítana 70
F1: A Mercedes újra hangosítana 71
F1: A Mercedes újra hangosítana 72
F1: A Mercedes újra hangosítana 73
F1: A Mercedes újra hangosítana 74
F1: A Mercedes újra hangosítana 75
F1: A Mercedes újra hangosítana 76
F1: A Mercedes újra hangosítana 77
F1: A Mercedes újra hangosítana 78
F1: A Mercedes újra hangosítana 79
F1: A Mercedes újra hangosítana 80
F1: A Mercedes újra hangosítana 81
F1: A Mercedes újra hangosítana 82
F1: A Mercedes újra hangosítana 83
F1: A Mercedes újra hangosítana 84
F1: A Mercedes újra hangosítana 85
F1: A Mercedes újra hangosítana 86
F1: A Mercedes újra hangosítana 87
F1: A Mercedes újra hangosítana 88
F1: A Mercedes újra hangosítana 89
F1: A Mercedes újra hangosítana 90
F1: A Mercedes újra hangosítana 91
F1: A Mercedes újra hangosítana 92
F1: A Mercedes újra hangosítana 93
F1: A Mercedes újra hangosítana 94
F1: A Mercedes újra hangosítana 95
F1: A Mercedes újra hangosítana 96
F1: A Mercedes újra hangosítana 97
F1: A Mercedes újra hangosítana 98
F1: A Mercedes újra hangosítana 99
F1: A Mercedes újra hangosítana 100
F1: A Mercedes újra hangosítana 101
F1: A Mercedes újra hangosítana 102
F1: A Mercedes újra hangosítana 103
F1: A Mercedes újra hangosítana 104
F1: A Mercedes újra hangosítana 105
F1: A Mercedes újra hangosítana 106
F1: A Mercedes újra hangosítana 107
F1: A Mercedes újra hangosítana 108
F1: A Mercedes újra hangosítana 109
F1: A Mercedes újra hangosítana 110
F1: A Mercedes újra hangosítana 111
F1: A Mercedes újra hangosítana 112
F1: A Mercedes újra hangosítana 113
F1: A Mercedes újra hangosítana 114
F1: A Mercedes újra hangosítana 115
F1: A Mercedes újra hangosítana 116
F1: A Mercedes újra hangosítana 117
F1: A Mercedes újra hangosítana 118
F1: A Mercedes újra hangosítana 119
F1: A Mercedes újra hangosítana 120
Fotó megosztása:
F1: A Mercedes újra hangosítana 121


A “think tank”- be a Forma-1-ből a 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett baleset miatt száműzött volt Renault-főnököt, Flavio Briatorét is bevonták volna.
Az egyöntetűen az idény egyik legjobb futamának kikiáltott, azonnal klasszikussá vált vasárnapi Magyar Nagydíj aztán rámutatott, hogy nem a versenyzéssel van a gond, Ecclestone pedig jelezte, hogy Briatorét nem is alkalmazzák majd. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda sem örült volna az olasz bevonásának:
“Miért kellene Flavio? Bernie a főnök, és maradjon ő is a főnök. Szerintem vele kellene ötletelnünk, ő tudja legjobban, min lehetne javítani” – mondta az Autosportnak.
Ami a hockenheimi – és kisebb mértékben, de a Hungaroringen is tapasztalt – gyenge látogatottságot illeti, Lauda elsősorban a németországi szervezőkre mutogat, de elismeri, hogy sokrétű problémáról van szó.
“Hockenheimben a szervezők hibája volt, nem promótálták eléggé a versenyt és túl drágák voltak a jegyek. Ausztriában (a Red Bull Ringen) Dietrich Mateschitz (Red Bull-tulajdonos) a jó megközelítést alkalmazta, alacsony jegyárakkal megtöltötte a lelátókat ahelyett, hogy magas árak mellett üresek maradtak volna” – magyarázta egy másik interjúban az olasz La Gazzetta dello Sportnak.
F1: A Mercedes újra hangosítana 122


“Aztán ott van az okok között a motorok gyenge hangja is. A Mercedesnél már ígéretet tettünk arra Ecclestone-nak, hogy újra megpróbálkozunk valahogy a hangerő emelésével” – utalt a korábbi, fenéktrombitás kísérlet kudarcára.
“Azonban az igazi baj máshol rejlik. A mai fiatalok inkább a strandra mennek a barátaikkal és ott nézik a futamot az iPadjükön. Emellett nem tekintik a saját hőseiknek a versenyzőket. Ezt nehéz lesz megoldani.”
“És túl sok a szabály is. Ha valamelyik rivális átmegy a záróvonalon, a pilóta már sír is a rádión. És ott van az is, hogy nem mondhatnak akármit a médiának, sokszor nem beszélhetnek (őszintén).” 
Lauda Ecclestone-nak közösen nemrég kilobbizta, hogy a versenybírók lazábban kezeljék a versenyincidenseket, ebben pozitív változást is lát az osztrák veterán:
F1: A Mercedes újra hangosítana 123


“Azt kell mondjam, hogy nagyszerű húzás volt, hogy a stewardok egy kicsit a háttérbe húzódtak és nem nyúlnak bele mindenbe. A pálya közepén leállt Sauber (Hockenheimben) is izgalmat hozott. Ha kijött volna a biztonsági autó, unalmasabbá vált volna a futam. Szóval Hockenheimben már érzékelhető volt a javulás, Magyarországon pedig bőven történtek dolgok, de a versenybírók nem kezdeményeztek vizsgálatokat. Ebben a jó irányba haladunk.”