Amikor a vásárnapi Magyar Nagydíjon a bokszutcából rajtoló Lewis Hamilton és a biztonsági autó rossz időzítése miatt visszaesett Nico Rosberg egymásra talált, a Mercedes arra kérte az angolt, hogy engedje el a más stratégián lévő csapattársát, Hamilton azonban nem engedelmeskedett. Végül a 3-4. helyen értek be.
A csapatutasítás és annak megtagadása alaposan felbolygatta a kedélyeket, a Mercedesnél még szerdán is szükségét érezték, hogy tisztázzák a történteket. A csapatfőnök, Toto Wolff az alakulat hivatalos oldalán magyarázta a bizonyítványt:
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 1
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 2

F1: A Mercedesnél szabad a verseny!

F1: A Mercedesnél szabad a verseny!

F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 62
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 63
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 64
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 65
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 66
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 67
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 68
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 69
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 70
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 71
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 72
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 73
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 74
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 75
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 76
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 77
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 78
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 79
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 80
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 81
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 82
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 83
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 84
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 85
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 86
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 87
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 88
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 89
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 90
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 91
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 92
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 93
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 94
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 95
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 96
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 97
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 98
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 99
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 100
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 101
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 102
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 103
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 104
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 105
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 106
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 107
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 108
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 109
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 110
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 111
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 112
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 113
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 114
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 115
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 116
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 117
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 118
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 119
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 120
Fotó megosztása:
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 121


“Amikor a biztonsági autó kijött, úgy döntöttünk, hogy megosztjuk a stratégiákat, hogy így előnybe kerülhessünk az előttünk lévő autókkal szemben és lehetőséget teremtsünk a győzelemre, vagy legrosszabb esetben a dobogós helyezésekre”
“Amikor meghoztuk a döntést, Nico két hellyel Lewis előtt állt. Nicót aztán agresszív háromkiállásos stratégiára állítottuk, Lewis pedig hosszú utolsó etapos két kiállásosra. Így aztán valamikor óhatatlanul össze kellett találkozniuk, a helyzetet pedig meg kellett oldani.”
“Lewist megkértük, hogy engedje el Nicót, mert úgy véltük, hogy még mindkettejüknek esélye van a győzelemre, ha végigvisszük a stratégiát. Azonban Nico nem tudott elég közel kerülni Lewishoz, hogy előzzön, és végső soron nem volt gondunk azzal, hogy Lewis úgy döntött, tartja a pozícióját.”
“Versenycsapatként a győzelmek, bajnoki címek megszerzése a célunk, és azt hittük, hogy még mindkét pilótánk nyerhet, szóval ennek megfelelően cselekedtünk. Amikor az eltérő stratégián lévő csapattársak találkoznak, általában nem jelent problémát az elengedés, de el kell ismernünk, hogy ez a helyzet már nem szokásos” – utalt a két pilóta között folyó bajnoki csatára.
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 122


Wolff leszögezte, hogy Rosberg és Hamilton az idény második felében is szabadon versenyezhet majd.
“Az idény elején Paddyvel (Lowe, technikai csapatfőnök) közösen megbeszéltük a pilótákkal, hogy szabadon küzdhetnek a győzelemér – ameddig van esélyük. Emellett viszont csapatként elsődleges számunkra, hogy maximalizáljuk a győzelmi esélyeket, függetlenül attól, hogy melyik versenyző nyerhet. A vasárnapi döntések és utasítások összhangban voltak a fentiekkel.”
A Mercedes főnök hangsúlyozta, hogy a csapatutasításos “balhénál” sokkal fontosabb, komolyabb problémával kell szembenézniük:
F1: A Mercedesnél szabad a verseny! 123


“Nem lehetünk rövidlátók, ez a csapatutasításos vita csak elvonja a figyelmet az igazi problémánkról, a megbízhatóságról. Ha a pilótáinknak olyan autót adunk, amellyel minden körön maximálisan nyomhatják, akkor az élen fognak küzdeni, és szabadon, külső befolyásoló tényezők nélkül versenyezhetnek a győzelemért. Mostanában viszont nem sikerült ezt elérnünk, ez okozott gondokat. De jobb munkával elkerülhetnénk a problémákat.”