A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még 2011-ben vezette be az előzéseket segítő nyitható hátsó szárnyakat és velük a pályákon az alkalmazásukra szánt szakaszokat.
Az FIA az első két év tapasztalatai alapján 2013-ra szinte mindenütt két zónát vezetett be, a Hungaroringen a célegyeneshez társult az első kanyar utáni rövid szakasz is – a két DRS-zóna egy mérési és aktiválási ponttal rendelkezik.
F1: Még nehezebb lesz előzni a Hungaroringen
Nigel Mansell 1992-ben végre világbajnok lett - nálunk
Nigel Mansell 1992-ben végre világbajnok lett - nálunk
Fotó megosztása:
Damon Hill 1993-ban a Hungaroringen aratta első F1-es győzelmét
Damon Hill 1993-ban a Hungaroringen aratta első F1-es győzelmét
Fotó megosztása:
Hamilton a McLarennel háromszor, a Mercivel tavaly győzött
Hamilton a McLarennel háromszor, a Mercivel tavaly győzött
Fotó megosztása:
Schumacher a negyedik bajnoki címét ünnepelte a Hungaroringen
Schumacher a negyedik bajnoki címét ünnepelte a Hungaroringen
Fotó megosztása:
Buttonnak az esős, kaotikus 2006-os magyar versenyen jött az áttörés
Buttonnak az esős, kaotikus 2006-os magyar versenyen jött az áttörés
Fotó megosztása:
Heikki Kovalainen első és egyetlen győzelmét könyvelte el itt
Heikki Kovalainen első és egyetlen győzelmét könyvelte el itt
Fotó megosztása:
Alonso 2003-ban lépett be a győztesek klubjába a Hungaroringen
Alonso 2003-ban lépett be a győztesek klubjába a Hungaroringen
Fotó megosztása:
Ha valahol, hát a szűk és igen kanyargós Hungaroringen tényleg elfér a máshol talán szükségtelen DRS-ezés, tavaly a két zónával sem tűnt túlzásnak az eredmény, idénre azonban mégis módosít az FIA, a rajt-célegyenesen 60 métert rövidül a szakasz.
Az egy másodperc alatti követési távolságot mérő pont marad az utolsó, U-kanyar, a 14-es bejáratánál, a kijárattól viszont 60 méterrel később lesz csak nyitható a szárny. Az 1-es kanyar kijáratánál kezdődő rövid szakaszhoz nem nyúltak – igaz, hosszabbítani nem lehetséges, rövidíteni pedig nem is igen lehetne.