Ugyan a Pirelli és a versenyzők is kételyeket fogalmaztak meg, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég szabályba foglalta, hogy 2015-től a futamok első két és utolsó öt köre kivételével a biztonsági autós szakaszok után állórajttal folytatódnak majd a versenyek.
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 1
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 2

F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás

F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás

F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 37
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 38
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 39
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 40
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 41
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 42
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 43
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 44
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 45
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 46
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 47
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 48
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 49
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 50
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 51
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 52
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 53
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 54
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 55
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 56
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 57
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 58
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 59
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 60
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 61
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 62
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 63
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 64
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 65
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 66
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 67
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 68
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 69
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 70
Fotó megosztása:
F1: A McLaren ötlete volt a szabálymódosítás 71


Az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting már korábban elmondta, hogy a csapatok egyöntetűen támogatták az újítást, most pedig azt is elárulta, hogy az ötlet a McLarentől származott.
“A McLarentől beszélgettem valakivel, és akkor lyukadtunk ki arra, hogyan lehetne javítani a show-t. A futamon mi a néző számára a legizgalmasabb rész? Hát a rajt. Szóval miért ne legyen még egy?” – mondta Whiting, hozzátéve, hogy ő nem lát különleges rizikót a megoldásban.
 
“Ha ez veszélyes, akkor a verseny elején sem kellene állórajt, nem igaz? Én nem látok ebben semmi rosszat. Csakis izgalmat hoz majd, ami a repülőrajtoknál általában hiányzik – így viszont megnő majd a pozíciócserék esélye. Egyes pilóták tarthatnak tőle, hogy elúszik az előnyük, mások viszont lehetőséget kaphatnak a javításra.”
“Szerintem izgalmas elképzelés. Már szabályba foglalták, szóval ezután a részleteken dolgozunk” – zárta le az érvelést az FIA-fejes.