Mivel az Indiai Nagydíj szabadedzésein nyilvánvalóvá vált, hogy a lágy keverékű Pirelli-gumik csak 5-6 kört bírnak a pályán, az időmérőn a top10-ből többen is úgy döntöttek, hogy a Q3-as gyors kört a közepesen futják, azt használva így a vasárnapi rajthoz is.
A ferraris Fernando Alonso csak a 8. időt érte el, a McLarenek pedig valószínűleg így is, úgy is a top10 végében lettek volna, így számukra csak a jobb pontszerzést ígéri a stratégia, de a Red Bull-os Mark Webber a 4. helyig kapaszkodott a közepessel, így valós esélye van a győzelemre, ugyanis előle Sebastian Vettel és a két Mercedes is lággyal rajtol majd.
F1: Webber lesz a sötét ló 1
F1: Webber lesz a sötét ló 2

F1: Webber lesz a sötét ló

F1: Webber lesz a sötét ló

F1: Webber lesz a sötét ló 39
F1: Webber lesz a sötét ló 40
F1: Webber lesz a sötét ló 41
F1: Webber lesz a sötét ló 42
F1: Webber lesz a sötét ló 43
F1: Webber lesz a sötét ló 44
F1: Webber lesz a sötét ló 45
F1: Webber lesz a sötét ló 46
F1: Webber lesz a sötét ló 47
F1: Webber lesz a sötét ló 48
F1: Webber lesz a sötét ló 49
F1: Webber lesz a sötét ló 50
F1: Webber lesz a sötét ló 51
F1: Webber lesz a sötét ló 52
F1: Webber lesz a sötét ló 53
F1: Webber lesz a sötét ló 54
F1: Webber lesz a sötét ló 55
F1: Webber lesz a sötét ló 56
F1: Webber lesz a sötét ló 57
F1: Webber lesz a sötét ló 58
F1: Webber lesz a sötét ló 59
F1: Webber lesz a sötét ló 60
F1: Webber lesz a sötét ló 61
F1: Webber lesz a sötét ló 62
F1: Webber lesz a sötét ló 63
F1: Webber lesz a sötét ló 64
F1: Webber lesz a sötét ló 65
F1: Webber lesz a sötét ló 66
F1: Webber lesz a sötét ló 67
F1: Webber lesz a sötét ló 68
F1: Webber lesz a sötét ló 69
F1: Webber lesz a sötét ló 70
F1: Webber lesz a sötét ló 71
F1: Webber lesz a sötét ló 72
F1: Webber lesz a sötét ló 73
F1: Webber lesz a sötét ló 74
Fotó megosztása:
F1: Webber lesz a sötét ló 75


Az ausztrál veterán maga is meglepődött, hogy mennyire jól alakult az elképzelés.
“Úgy gondoltuk, megéri valami eltérővel próbálkozni. Bár arra nem számítottunk, hogy a második sorig jutok, hogy őszinte legyek, azt hittem, hátrébb végzek majd, de végül nagyon jól alakult. Nem volt könnyű dolgom a közepesekkel, ugyanis csak a Q3-ban tettem fel őket először, de elég jól sikerült a köröm, szerintem nagyjából kihoztam belőle mindent.” 
“Jó pozícióból próbálhatom majd kihasználni az eltérő megközelítést, a lágy gumi nem egy remekmű. Meglátjuk, mi lesz a srácokkal, én meg teszem a magam dolgát. Nyilván valamikor majd nekem is fel kell tennem a lágyat, de futam elején azért érdekes lesz, hogy bírják.”
Webber a jó kilátások ellenére tisztában van vele, hogy kockázatos a stratégiája, hiszen az első körökben pozíciókat veszíthet a mögötte szintén lágyon rajtolókkal szemben.
“Tudom, hogy az első körön nem lesz ugyanolyan a tapadásom, mint a többieknek, szóval csak remélem, hogy megúszom baj nélkül. De azt is tudjuk, hogy a 3-4. körtől már nagyon fogynak majd a lágyak.”
Míg Japánban Webber utólag igen értetlenül állt a csapat döntése előtt, miszerint kettőről három kiállásra állították át menet közben, most minden klappolt. 
A csapatfőnök, Christian Horner azt mondta, hogy eleve szerették volna kipróbálni az osztott stratégiát, Vettel pedig a lágyat kérte a Q3-ra, míg Webber maga akart a közepessel próbálkozni, így nem volt vita, mindenki jól járt: “Nagyszerű, hogy Mark a negyedik helyig jutott azokkal a gumikkal!”