A Vodafone zártkörű ügyfélpartija kissé szürreális, ugyanakkor szórakoztató élmény volt a magamfajta autós újságírószerzet számára. Bazsó Gábor, a Totalcar egyik frontembere celebrálta azt a mutatványt, melynek során Jenson Button, a Vodafone által szponzorált McLaren-Mercedes pilótája a zsámbéki Driving Camp nevű vezetéstechnikai tanpályán lenyomta egy ezerötös Zsigulival a rutinpályán Sebestyén Balázst, rádiós műsorvezetőt.

Az eseménynek semmilyen komoly apropója nem volt, a Vodafone egybegyűlt VIP-ügyfelei a vezetéstechnikai centrum, az autós szponzorok (Fiat, Mercedes, és mivel gyanúsan sok Jaguar és Land Rover parkolt egy kupacban a pálya mellett, nyilván az ő importőrük is) reklámüzenetei mellett egy igazi világsztár parádéjának emlékét is hazavihették.

Button egy Mercedes-Benz SL 63 AMG-vel szakította félbe Bazsó Gábor konferanszié és Herczig Norbert raliversenyző csevegését
Button egy Mercedes-Benz SL 63 AMG-vel szakította félbe Bazsó Gábor konferanszié és Herczig Norbert raliversenyző csevegését

Zsiguliban versenyzett Button Magyarországon

Zsiguliban versenyzett Button Magyarországon

Button egy Mercedes-Benz SL 63 AMG-vel szakította félbe Bazsó Gábor konferanszié és Herczig Norbert raliversenyző csevegését
A Vodafone minden évben meghatározott számú alkalommal vetheti be Buttont egy-egy haknin - a pilóta most Zsámbékon. a mobilcég kiemelt ügyfelei előtt tartott egy kis bemutatót a biztonságos, de főleg inkább a gyors vezetésről
Kedves fazon, és minden autóba üléskor első mozdulata a biztonsági öv becsatolása volt
A félórás, csúszkálós körökkel megszakított beszélgetés szükségszerűen megmaradt a felszínesség talaján: mikor csúsztál nagyot vízen a praxisodban, vezettél-e raliautót, ilyesmi
Button megerősítette: nincs az a profi versenyző, aki egy telitalpas fékezés során hamarabb áll meg, mint Mari néni, a fizika mindenkire vonatkozik
Az SL-ben Button sem tudott mit kezdeni a rántópaddal: aki gyorsan csúszik meg, megpördül
Az SL-ben Button sem tudott mit kezdeni a rántópaddal: aki gyorsan csúszik meg, megpördül
Az SL-ben Button sem tudott mit kezdeni a rántópaddal: aki gyorsan csúszik meg, megpördül
Az SL-ben Button sem tudott mit kezdeni a rántópaddal: aki gyorsan csúszik meg, megpördül
Újabb szöveges betét a fő attrakció előtt
Vízilabdások és F1-pilóta erősítik meg, milyen fontos a biztonság a közlekedésben
Kis közjáték: a Mercedes PR-ese ajánlotta a figyelmembe a Bécsben percenként 19 centért használható közösségi Smartot
Mobilon megnézhetjük, parkol-e a közelben egy bér-Smart, és ha igen, foglalhatjuk, vihetjük. Az igazi Európában a nagyvárosi embereknek előbb-utóbb tényleg teljesen felesleges pénzpocsékolás lesz saját autót tartani
No de vissza Buttonhoz: már fenekednek rá a vérszomjas Zsigulik
Button a piros, Sebestyén Balázs a sárga Ezeröcsivel állt fel a rutinpályához egy versenyre. Az eredmény borítékolható volt
Button, Balázs és a Zsigulik
Button alaposan megkínozta a vén szovjet technikát, gumicsikorgatással kezdte már az első métereken
F1-sztár a magyar Zsiguliban. 24 évvel a rendszerváltás után még mindig tartogatunk meglepetéseket a Nyugat számára
Button és Balázs felálltak a rajthoz
Balázs egy hosszasan recsegtetett rükverc-kapcsolással az első egyenes végén végleg lemaradt
Button, Zsiguli és Mercedes Zsámbékon
Tempósan tette be a kocsit a színpad elé
Vodafone Red Show: értelme semmi, de vicces
Búcsúzik az F1-pilóta: viszlát és kösz a halakat!
Búcsúzik az F1-pilóta: viszlát és kösz a halakat!
Búcsúzik az F1-pilóta: viszlát és kösz a halakat!
Fotó megosztása:

A Vodafone minden évben meghatározott számú alkalommal vetheti be Buttont egy-egy haknin - a pilóta most Zsámbékon. a mobilcég kiemelt ügyfelei előtt tartott egy kis bemutatót a biztonságos, de főleg inkább a gyors vezetésről

A Vodafone minden évben meghatározott számú alkalommal vetheti be Buttont egy-egy haknin – a pilóta most Zsámbékon. a mobilcég kiemelt ügyfelei előtt tartott egy kis bemutatót a biztonságos, de főleg inkább a gyors vezetésről

A főelőadás lényegesebb mozzanatait képriport formájában dolgoztuk fel, tessenek a fenti képre kattintani, és kezdődhet a vetítés, amelynek címe: Jenson Button és a piros Zsiguli.

Button egyébként az idényről is beszélt. “A télen sokat dolgoztunk az autón, tulajdonképpen a tavalyit fejlesztettük tovább, de rossz irányba indultunk, így mostanra muszáj volt változtatni” – fogalmazott Button, aki Bahreinben öldöklő csatát vívott csapattársával, Sergio Perezzel. “Fontos volt, hogy azonnal meg tudtuk beszélni, mi is történt pontosan a pályán. Élveztem a csatát, a nézők is biztosan jól szórakoztak, azt pedig tudni kell, hogy a McLarennél szabadon harcolhatunk egymással, ez nagyszerű dolog, amit mindketten tiszteletben tartunk.”

Button kitért a Pirellivel szemben a versenyzők és a csapatfőnökök által korábban megfogalmazott kritikákra is, amelyek szerint az idei lágy keverékű abroncsok túl gyorsan kopnak el, ennek nyomán nehéz jó stratégiát kidolgozni a futamokra, s néha drasztikusan csökkenteni kell az autók teljesítményét. “Az elmúlt évben is nehéz volt jól bánni a gumikkal, amelyeknek helyes kezelése most is trükkös, de akik az idén már nyertek egy GP-t, azok valószínűleg nem csalódottak” – mondta Button, aki hangsúlyozta, a gumikkal való bánásmód része az autóversenyzésnek, és szerinte a Forma-1 most úgy jó, ahogy van.

Button a mogyoródi pálya vonalvezetésének esetleges módosításaival kapcsolatban azt mondta, a több előzési lehetőséggel egyetértene, ugyanakkor keveset változtatna a klasszikus aszfaltcsíkon. “A régebben épült pályákon még jobban érezhető a versenyzés iránti szenvedély, a Hungaroringben épp a dimbes-dombosság, a kicsit hepehupás aszfalt és a szintkülönbségek közötti autózás a legjobb” – mondta Button.