F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 1
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 2

F1: Vettel szerint lassú a Red Bull

F1: Vettel szerint lassú a Red Bull

F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 21
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 22
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 23
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 24
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 25
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 26
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 27
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 28
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 29
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 30
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 31
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 32
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 33
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 34
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 35
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 36
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 37
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 38
Fotó megosztása:
F1: Vettel szerint lassú a Red Bull 39 Nem a Red Bull időmérője volt a sanghaji: Mark Webber üzemanyag-probléma miatt már a Q2-ben kénytelen volt félreállni, Sebastian Vettel pedig csak a kilencedik helyet szerezte meg, miután belehibázott egyetlen gyors körébe. A németnek eleve esélye sem lett volna a pole-ra, mert az élmezőnnyel ellentétben taktikázott és a közepes gumikkal ment ki a pályára.

“Láttuk, hogy a többiek, különösen a Ferrari és a Mercedes nagyon gyors, ezért eltérő taktikával próbálkoztunk” – így Vettel. “A lágy gumik nem bírják sokáig, a közepes jobb versenyguminak tűnik. Választhattunk, és szerintem világos, hogy mivel próbálkoztunk. Hogy okos dolog vagy nem, majd kiderül.”

Vettel egy lassú kört szeretett volna futni a Q3-ban, hogy legalább a közepes gumisok közül övé legyen a legjobb pozíció, de kénytelen volt megszakítani a körét fékhiba miatt. “Valami elszállt, úgyhogy nem tudtam befejezni a kört. Szerencsére a gumiknak nem lett nagy bajuk, a blokkolás pillanatában nem volt túl nagy terhelés rajtuk.”

Vettel vélt vagy valós fékhibája mellett egy igazi problémával is foglalkoznia kell a Red Bullnak, Mark Webber üzemanyag-probléma miatt állt félre a Q2-ben. “Elment a nyomás, muszáj volt megállítanom az autót. Számomra azelőtt ért véget az időmérő, hogy elkezdődött volna.”

Mivel a szabályok kimondják, hogy az autóknak önerejükből kell visszajutniuk a bokszba, plusz egy liter üzemanyagmintának is maradnia kell a tankban, könnyen lehet, hogy Webbertől még a 14. helyet is elveszik. “Meglátjuk, mi lesz a döntés, de tartok tőle, hogy ebből dupla pech lesz. Sajnálom, mert a Q1 jól sikerült, és eddig az autó nagyon gyors volt.”

Christian Horner csapatfőnök az időmérő után adott nyilatkozatában “bosszantónak” nevezte Mark Webber autójának meghibásodását.”Valószínű, hogy az üzemanyag lötyögését kompenzáló előgyűjtő tartállyal volt problémánk, legalábbis a jelek erre utalnak” – fogalmazott Horner. “Ebben a tartályban esett le a nyomás a kör vége előtt. Az is elképzelhető, hogy az üzemanyagtöltő berendezés hibája miatt nem került elég benzin az autóba, de ezt mindaddig nem tudjuk pontosan, amíg át nem vizsgáltuk az autót. Mindennél bosszantóbb a dolog, de ez van, a pozitívum, hogy a stratégiák miatt bármi megtörténhet.”