Míg 2011-ben az olyan öregekkel, mint Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Jarno Trulli, valamint a már szintén veteránnak tekinthető Jenson Buttonnal, Nick Heidfelddel, Fernando Alonsóval és Mark Webberrel felállt mezőny a teljesített futamok tekintetében a sportág történetének legtapasztaltabb összeállítása volt.
Most, alig két évvel később a másik irányba lendült az inga, egy évtizede, 2004-ben volt utoljára ilyen alacsony az átlagos versenytapasztalat, a statisztikát az öregek és rutinos pilóták távozása és a helyükre érkezett öt újonc “rontja le”.  
A fiatalok négy különböző csapatnál debütálnak majd a hétvégi szezonnyitón: a Saubernél Esteban Gutierrez, a Williamsnél Valtteri Bottas, a Caterhamnél Giedo van der Garde, a Marussiánál pedig Max Chilton és Jules Bianchi indul majd első F1-es versenyén. Elmondjuk, ki kicsoda, mit csinált eddig, hogyan jutott idáig.
Esteban Gutierrez (21 éves, mexikói)
A Saubernél 2011-ben jelentek meg a mexikóiak: Sergio Perez versenyzői állást kapott, a szponzorok pedig a még nála is fiatalabb Esteban Gutierrezt is besegítették a svájci csapathoz, tesztpilóta lett.
Nem alap nélkül persze, hiszen 2008-ban, alig 17 évesen a Formula BMW Európa-bajnoka volt (ezért jutalmul 2009-ben tesztelt is a BMW Saubernél), 2010-ben pedig ő lett az új GP3-as széria első bajnoka. 
Gutierrez sisakja

Gutierrez sisakja

Gutierrez sisakja


Az elmúlt két évben amellett, hogy a Saubernél tanult, a GP2-ben gyűjtötte a versenyrutint. Első idényében is összejött egy futamgyőzelem, de összességében még nem volt komoly tényező, tavaly azonban, ha nem is favoritként, de a címért küzdött, három győzelem és négy további dobogó végül a 3. helyet hozta számára. F1-es versenyhétvégén eddig egyszer, a tavalyi Indiai Nagydíj első edzésén vezetett a beteg Perez helyett.
Amikor kiderült, hogy Checót a McLaren viszi, a korábbi eredmények, és a mexikói szponzorok nyomása miatt gyakorlatilag automatikus volt az előléptetése 2013-ra.
Valtteri Bottas (23 éves, finn)
A szakemberek szerint az idei ifjoncötös legígéretesebb tagja a Williamsnél bemutatkozó Bottas, aki néhány éven belül az új Mika Häkkinen vagy Kimi Räikkönen is lehet majd.
Annyi biztos, hogy a versenyzői pedigréjére nem lehet panasz, a Formula Renault 2.0-ban az észak-európai regionális és a fő, európai szériát is megnyerte, a Forma-3-as Európa-bajnokságban kétszer volt harmadik, két alkalommal is győzni tudott az egyik legrangosabb F3-as viadalon, a zandvoorti Masters of Formula-3-n, 2011-ben pedig ő volt Gutierrez utódja a GP3-as bajnoki trónon.
Bottas sisakja

Bottas sisakja

Bottas sisakja


Bottas a hagyományos utolsó F1 előtti lépcsőt, a World series by Renault-t (3.5-ös széria) és/vagy a GP2-t kihagyta, de jó okkal tette, hiszen a Williamsszel 2010 óta fenntartott kapcsolata komolyra fordult, a névleges tesztpilótáskodás helyett a 2012-es idényben már 15 versenyhétvégén vezette az autót a pénteki szabadedzéseken. Világos volt, hogy ő veheti át Bruno Senna helyét, így az előléptetése semmilyen meglepetést nem okozott. 
A csapatot kiválóan ismeri, az autó fejlesztésében már tavaly aktívan részt vett, így okkal várható tőle jó teljesítmény már az idény kezdetétől.
Giedo van der Garde (27 éves, holland)
Nem épp a tipikus fiatal üstökös, kis rosszindulattal inkább a tipikus fizetős pilóta, mindenesetre sok-sok próbálkozás után van der Garde is révbe ért, eljutott a Forma-1-ig, a Caterham őt ülteti a már egyéves tapasztalattal rendelkező Charles Pic mellé.
Van der Garde sisakja

Van der Garde sisakja

Van der Garde sisakja


A holland pilóta az elmúlt 10 évben megjárta a formaautós szamárlétrát: F3 Euroseries, Masters of Formula-3,  World Series by Renault, GP2, azonban a 2008-as WSR-bajnoki évén kívül sosem volt igazán kiemelkedő. Mutatja ezt az is, hogy a GP2-ben négy évet húzott le, de a legjobb év végi helyezése az 5. volt 2011-ben.
Van der Garde egyébként időtlen idők óta próbált már bejutni az F1-be. 2006-ban a McLaren felvette az utánpótlás-nevelő programjába, 2007-ben előbb a Super Aguri, majd gyors váltással a hazai hátterű Spyker-csapat tesztpilótája lett, az elmúlt években tesztelt a Renault-nál, kopogtatott a Williamsnél, a Virginnél, a Lotusnál, a HRT-nél is, tavaly végül a Caterham tesztpilótája lett, a támogatói pedig elég erősek voltak ahhoz, hogy idén versenyzővé tegyék.
Max Chilton (21 éves, angol)
A tehetős apukával rendelkező Chilton még van der Garde eredményeinek sem ér a közelébe, a többéves Brit Forma-3-as és a három szezonos GP2-es szereplése során összesen két kézen megszámolható dobogó és futamgyőzelem jött csak össze neki. 
Chilton sisakja

Chilton sisakja

Chilton sisakja


Úgy igazságos azért, hogy hozzátegyük, tavaly megbízhatóan és gyorsan ment az F1 előszobájában, a Marussia Carlinnál, gyakran hozta a pontokat, két futamot meg is nyert. 
Nagy kérdés, hogy ilyen előzmények után mire lesz képes a Forma-1-ben, de annyi előnye van, hogy a Marussia másik ülése körüli kavarás miatt a 12 téli tesztnapból nyolcon vezethetett, kiismerte az autót.



Jules Bianchi (23 éves, francia)

A Marussiánál debütáló másik újonc, Bianchi F1-be való bekerülése csak idő kérdése volt, a mögötte álló menedzser, Nicolas Todt garancia volt erre. 
Bianchi sisakja

Bianchi sisakja

Bianchi sisakja


A francia pilóta a Todt-féle ART-csapat neveltje, ahogy korábban Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean vagy a fentebb szereplő Gutierrez és Bottas, hogy tényleg csak néhány nevet említsünk azok közül, akik a Forma-3-ban vagy a GP2-ben velük értek el sikereket.
Bianchi 2007-ben francia Formula Renault-bajnok volt, 2008-ban megnyerte a Masters-versenyt, 2009-ben pedig az F3 Euroseries címe is meglett az ART-vel, úgy tűnt, hogy Hamiltonhoz vagy Hülkenberghez hasonlóan 2010-ben egyenes lesz az útja az első nekifutásos GP2-es koronáig, de nem így történt.

Melyik újonc szerepel majd legjobban?

  • Bottas
    41%
  • Bianchi
    28%
  • Gutierrez
    25%
  • van der Garde
    5%
  • Chilton
    1%

Melyik újonc szerepel majd legjobban?


2010-ben és 2011-ben is gyűjtögette a dobogókat az idő közben a Ferrari versenyzői akadémiájába is felvett, majd tesztpilótának is kinevezett francia, de mindkétszer “csak” a 3. helyen zárt. 2012-re irányt váltott, és amellett, hogy a Force Indiánál tartalékosként több F1-es versenyhétvégén is vezetett az edzéseken, a WSR-ben próbált bajnoki címet szerezni. A Renault-szériában sorjáztak a győzelmek és a dobogók, az utolsó pillanatig harcban állt, de végül alulmaradt, 2. lett.
Ugyanígy járt a Force India versenyzői ülését illetően is, a silverstone-i csapat egészen két héttel ezelőttig húzta a döntést, de végül nem őt, hanem Adrian Sutilt választották. Bianchira azért rámosolygott a szerencse, a szponzorok által cserben hagyott Luiz Razia helyét elcsípte a Marussiánál.
Bianchi ugyan nem ül erős autóban idén, de tehetségnek nincs híján, Nicolas Todttal a háta mögött pedig szép F1-es karrier várhat rá, ha idén nem csinál valami nagy ostobaságot.