Az autók orrmagasságára vonatkozó szabálymódosítás miatt 2012-ben az F1-eseken megjelentek a “kacsacsőrök”, “törött orrok”, a finoman szólva sem esztétikus trendből csak a McLaren és a vele műszaki együttműködésben lévő Marussia maradt ki.


Az autók elcsúnyulását látva a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az ütközési biztonságot növelő orrmagassági előíráson ugyan nem változtatott, de 2013-ra engedélyezte, hogy a csapatok szépségpanelekkel takarják el a törést. A williamses Valtteri Bottas nemrég elárulta, hogy az új autójukon szerepelni fog az elem, a spanyol Marca pedig arról tudósít, hogy a Ferrari is élni fog a lehetőséggel.
Az egyelőre még csak gyártási kódnevén, 664-esként ismert autót pénteken leplezi majd le a maranellói csapat. A 2013-as modell az új, csinosabb orr mellett a tavalyinál keskenyebb oldaldobozokat, elöl vonórudas felfüggesztést kap, és természetesen a szárnyakat is áttervezik. Utóbbiakat azonban valószínűleg nem mutatják meg teljes valójukban a leleplezésnél, egyszerűsített, vagy akár tavalyi elemeket szerelnek majd az autóra, ezzel igyekeznek majd megakadályozni az ötleteik esetleges másolását.
A 2013-as autót a jövő heti első, jerezi teszten Felipe Massa és az újonnan szerződtetett tesztpilóta, Pedro de la Rosa vezeti majd, Fernando Alonso csak a második teszten lép pályára. Elsőre furcsának tűnhet ez, de van benne logika, hiszen az első napok inkább csak az adatgyűjtésről és az alkatrészek, az autó rendeltetésszerű működésének felméréséről szólnak, míg két héttel később, a sokkal reprezentatívabb barcelonai pályán kiforrottabb modellbe ülhet a spanyol.
A csapatok a bemutatók előtt kis videókkal, sejtető képekkel igyekeznek növelni, szítani az érdeklődést, a Ferrari is így tesz, például az alábbi képpel. Az egyelőre lepel alatt megbúvó autóhoz a következő, kicsit erőltetett szóviccet kapcsolták: “Mennyit kell várni? Nem sokat, nagyjából 6000 millimétert”.