Napos időben, 24 fokos levegő- és 31 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött az új Amerikai Nagydíj az austini Circuit of the Americason. Az idény utolsó előtti, 19. versenyén Sebastian Vettel előtt ott állt a lehetőség, hogy pályafutása 100. futamán megnyerje harmadik világbajnoki címét.
Míg a Red Bull-os szombaton megszerezte a pole pozíciót, a kihívó, Fernando Alonso csak a 9. időt autózta az időmérőn. Mivel a lotusos Romain Grosjeant sebességváltó-csere miatt öt hellyel hátrasorolták, a spanyol elvileg a 8. helyre lépett elő, de a verseny előtt pár órával a Ferrari stratégiai okból Felipe Massánál is sebváltót “cserélt”, hogy a brazil büntetésével előrébb és egyben a rajtrács tiszta oldalára juttassa a csapattársat. Alonso a 7. helyről várta a startot.
Vettel mellett Lewis Hamilton állt, mögöttük Mark Webber és Kimi Räikkönen, Michael Schumacher és Nico Hülkenberg, Alonso és Grosjean, Pastor Maldonado és Bruno Senna sorakozott a top10-ben. 
A rajtnál Vettel simán elment, Webber megelőzte Hamiltont és Alonso a 4. helyre ugrott előre. Räikkönen visszaesett, Hülkenberg és Schumacher is elé került, de a hétszeres bajnokot elkapta a finn, azután viszont Grosjean előzte meg mindkettejüket. A 3. körre a sorrend Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Schumacher, Räikkönen, di Resta és Massa volt a pontszerző helyeken.
Hamilton a 3. körben sikertelenül támadta Webbert, de a következőben már sikerült az ausztrál elé kerülnie a 12. kanyarban, a DRS zóna után.
Schumacher közben pozíciót veszített, és Grosjean is hátracsúszott, nagyon igyekezett előzni, de ehelyett kétszer is a bukótérben találta magát. Perez az esés-kelést kihasználva szépen a pontszerzők közé kapaszkodott. A hétszeres bajnokot Bruno Senna is megelőzte. Button a 8. körtől kezdte támadni Schumachert, a 11. helyért küzdöttek, a 10. körben lépett előbbre a mclarenes.
Az élen Vettel nem tudott elhúzni, Hamilton körről körre hozta a leggyorsabb részidőket, közelített a DRS-küszöbidőhöz.
Massa a 11. körben tért vissza az “eredeti” rajtpozíciójába, miután elvette a 7. helyet Paul di Restától. Räikkönen Hülkenberggel birkózott, majd a 13. körben a 2. kanyar külső ívén hagyta le a németet.
A futam negyedénél a sorrend Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Räikkönen, Massa, Hülkenberg, di Resta, Perez és Senna volt, de a mclarenes már a kritikus egy másodperc körüli távolságra közelítette meg a vezető Red Bull-ost.
Alonsónak kedvezett a szerencse: Webbernek a 16. körben szólt a csapat, hogy a KERS-e elromlott (utólag kiderült, hogy megint a generátor), majd a következő körben le is állt, a ferraris ezzel a 3. helyre lépett előre. Közben Nico Hülkenberg megkezdte az élmezőny kerékcseréit.
Hamilton és Alonso a 20. kör végén ment ki új gumikért, de míg a McLarennél villámgyorsan dolgoztak, a Ferrarinál gond volt a jobb hátsóval, 3-4 másodperc úszott el. Vettel a következő körben járt kint, üres pályára tért vissza.
A friss gumikon mindannyian küszködtek, a bejáratott abroncson Räikkönen Vettelt, Button Alonsót kergette. Räikkönen a 24. körig bírta, cserélt, és ha nem lett volna egy kis fennakadás a bokszban, Alonso elé érhetett volna vissza, de ehelyett Daniel Ricciardo mögé esett.
Féltávnál, a 28. körben Vettel és Hamilton párban haladt az élen, őket a még első etapján lévő Button követte, aztán Alonso, majd Ricciardo – szintén nyújtott etapon -, Räikkönen, Massa, Rosberg, Grosjean és Hülkenberg volt a pontszerző helyeken.
Hamilton a 34. körben ért teljesen Vettel nyakára, DRS-távolságban volt, de a Red Bull-os is belehúzott.
Button a 36. körig húzta a kerékcserét, a fordított stratégiával a 7. helyre tudott besorolni. Az ő kiállása után lezajlott minden tervezett csere az élmezőnyben, 20 körrel a leintés előtt Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Grosjean, Button, Hülkenberg, Senna és Maldonado állt a pontszerző helyeken. Az még kérdéses volt, hogy a nagyon korán cserélő Grosjean bírja-e végig.
A francia a 39. körben veszített pozíciót, Button utasította maga mögé, Massa a 40. kör kezdetén előzte meg Räikkönent, mindkét Lotus pozíciót veszített.
Elöl továbbra is óriási csata folyt Vettel és Hamilton között, a 42. körben a DRS-zónában a mclarenes meg is előzte a címvédőt. Mögöttük hasonlóan keményen küzdött Räikkönen és Button, a mclarenes végül a 46. körben a 12-13. kanyarban fűzte át magát a Lotuson.
Az 52. körben a Williamsnél kíméletlen házi összecsapás zajlott, Maldonado az első kanyarban a szó szoros értelmében kereket keréknek vetve előzte meg Sennát. A két utolsó pontszerző helyen osztoztak. A venezuelai nagyon felpörgött, nem sokkal később már Hülkenberg nyakában loholt.
Az élen Vettel továbbra is szorosan a vezető Hamilton nyomában, de szükségtelen rizikót nem vállalva hajtott a McLaren mögött. Támadás már nem történt, a mclarenes a legutóbbi, 2007-es Amerikai Nagydíj után az új, austini helyszínen is nyert.
Alonso harmadik helye azt jelentette, hogy az egyéni bajnokság nyitott maradt, 13 pontos különbséget visznek a szezonzáró Brazil Nagydíjra. Érdekesség, hogy a dobogón most először állt össze a mai F1 talán három legnagyobb pilótája, Hamilton, Vettel és Alonso.
Mögöttük a ragyogó Massa és Button, Räikkönen, Grosjean, Hülkenberg, Maldonado és Senna szerzett pontot.
A Red Bull egy autóval is bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címét, a 2005-ben bemutatkozott Milton Keynes-i alakulat sorozatban harmadszor lett a legjobb. Mostanra csak a Ferrari, a McLaren, a Williams és az eredeti Lotus eredményesebb náluk.
A 2012-es idény a jövő hétvégén zárul a Brazil Nagydíjjal.
Amerikai Nagydíj, Austin, 2012.11.18.