Jövőre szorosabbra fűzi kapcsolatát a McLaren és technikai partnere, a Marussia. Az együttműködés elsősorban a kiscsapat számára jelent majd előrelépést, legalábbis Timo Glock sokat vár a közös munkától. “Sokat kell jelentenie, hogy használhatjuk a McLaren szélcsatornáját és szimulátorát” – mondta Glock. “Most, hogy a kezünkben lesznek a szükséges eszközök, rajtunk áll, hogy a céljainknak megfelelő autót építsünk és kihozzuk a maximumot ebből az együttműködésből.”

“Van néhány remek emberünk a fedélzeten, de szükségünk van további tapasztalt mérnökökre is. Velük nagy lépést tehetünk abba az irányba, hogy méltó vetélytársak legyünk. A nagy lépéshez erős partnerek is kellenek, és noha mostanában nehéz hosszú távú szponzorokat találni, nekünk nincs gondunk ezen a téren. Meg kell próbálnunk összehoznunk egy nagyobb költségvetést, hogy előrelépjünk és sokkal jobb legyen a tempónk.”

“Jövőre lesz esélyünk arra, hogy csökkentsük lemaradásunkat a középmezőnytől. Ez a célunk és el is kellene érnünk. Még hosszú út áll előttünk, de ennél jobb esélyünk még nem volt.”

A Marussia egyébként éppen potenciális befektetőket keres, miután a csapat tavalyi vesztesége elérte a 49 millió fontot (17 milliárd forint). Az istálló 2011-es bevétele öt százalékkal, 28,6 millió fontra csökkent, miközben a költségek elérték a 70 millió fontot. Andy Webb, a Marussia vezérigazgatója a költségek növekedése a személyi állományt, az infrastruktúrát és a gyárat érintő jelentős befektetésekre vezethető vissza.

A Marussia 29,4 százalékban a Lloyds bankcsoport tulajdonában van, működési költségeinek egy részét 38,4 millió fontos kölcsönből fedezte. A csapat teljes hitelállománya ezzel elérte a 77,7 millió fontot. Timo Glock szingapúri remeklésének köszönhetően a Marussia jelenleg a tizedik helyen áll a pontversenyben, amennyiben ezt megőrzi, a tavalyi 10 helyett 40 millió dolláros pénzdíjat kaphat, amely a problémák egy részét azonnal megoldaná.