A hétvégén második alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Indiai Nagydíjat, amelyre immár nemcsak szimulációk, de a tavaly szerzett valós adatok alapján készülhettek a csapatok és természetesen a sportág gumiszállítója, a Pirelli.  
Míg két hete Korába a két leglágyabb keverékét vitte az olasz cég, az indiai Buddh pálya azért nagyobb megterhelést jelent a gumiknak, mint a legutóbbi helyszín. A hőmérséklet várhatóan magas, 30 fok feletti is lehet majd, az aszfaltcsík pedig több komoly gyors kanyart és erős féktávot is tartalmaz.
A döntött 10-es kanyarban például hat másodpercen keresztül maximális oldalirányú terhelést kapnak az abroncsok, a bal első 4 g-t kap a kijáratnál, de az emelkedőkkel és lejtőkkel tűzdelt első szektorban egyenes irányból is kapnak a gumik, a 4-es kanyar előtt 3,6 g-s lassulást kell lenyelniük.
A meleg és a gumigyűrő szakaszok ellenére a melegítésre is oda kell majd figyelni, ugyanis vasárnapra a hétvége kezdetén még nagyon zöld pálya letisztul, felgumizódik, így nem eszi majd az abroncsokat, és bár bizonyos pontokon a futófelület 100 fokig melegszik, a sima aszfaltú, több mint egy kilométeres rajt-célegyenesen jelentősen hűlnek a gumik.
A Pirelli tavaly után idén is a kemény (ezüst/szürke) és a lágy (sárga) keveréket szállítja Indiába, igaz, ez most lágyabb összeállítást jelent, hiszen a szuperlágy kivételével mindegyik gumi puhább lett 2012-re. 
“Tavaly elképesztő hangulat és meleg fogadtatás várt minket az Indiai Nagydíjon, örömmel térünk vissza. Idénre egy kicsit már többet tudunk a pályáról, szóval kevésbé konzervatív a kínálatunk, a kemény és a lágy abroncs a teljesítmény és a tartósság tökéletes egyensúlyát nyújtja majd. A gumik szempontjából a nyomvonal az év második felének egyik legnehezebbje. Egyben most látjuk majd utoljára ezt a párosítást, amelyet korábban Barcelonában, Silverstone-ban és Japánban is használtunk – ez is mutatja, milyen igényeket támaszt ez a pálya” – magyarázza a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
 
“A Buddh pályát kimondottan az előzési lehetőségeket szem előtt tartva tervezték, és ugyanez a filozófia húzódik meg a gumijaink tervezése mögött is, szóval akciódús versenyt várhatunk” – tette hozzá.


Pirelli tesztpilótája, Jaime Alguersuari szerint vasárnap délután az ügyesebb csapatok és pilóták egy kiállással csinálhatják majd végig a versenyt.
“Szerintem a Buddh pálya vonalvezetése az egész F1 egyik legjobbja, de egyben az egyik legkeményebb a gumik tekintetében. Alacsony, közepes és nagy sebességű kanyarok keveréke és hosszú egyenesek is vannak. Számos kanyar nem szokványos, ott van például egy sikán a kör legvégén, amit ötösben veszünk be, ilyen sincs gyakran!”
“A gumikat leginkább az terheli, hogy a kanyarok igen hosszúak, folyamatos az oldalirányú erőhatás, de vannak gyors irányváltások is. A maximális tapadásra van szükség, ha pedig nem vigyáz valaki a gumikra, jön a szemcsésedés. A kemény és a lágy nagyon jó választás, a keményen kiváló lesz versenyezni, és azt hiszem, jó gumikezelés mellett lehetséges lesz az egykiállásos stratégia.”