F1: Meglepetést hozhatnak a gumik a futamon? 2

Bár a csapatok-pilóták közül senki nem emleget ilyesmit, a Pirelli motorsportfőnöke úgy véli, hogy vasárnap esetleg egy kiállással is meg lehet majd próbálkozni. Tavaly a szuperlágy gumik tíz-tizenegynéhány, a lágyak húsz-huszonpár kört bírtak, de idén ennél több is lehet bennük.
“Érdekes kvalifikációt láttunk, amely a holnapra várható stratégiákról is elárult egy kicsit. A keverékek közötti 0,2-0,6 másodperces különbség alapján két kiállásra lehet számítani a futamon, de némelyik csapat akár egy kiállással is megpróbálkozhat, a pálya felülete sima, nem jelentős a kopás. Szóval a vártnál hosszabb etapok is lehetnek, csak az első gumik állapota jelent majd korlátot” – mondta Paul Hembery az időmérő után.
 
“Ez a pálya sok egyszerre sokféle kihívást támaszt a gumikkal szemben, de ennek ellenére nincs nagy eltérés a lágy és a szuperlágy teljesítménye között, még több gyors kör után sem. Ahogy számítottunk rá, a felület drasztikusan javult az időmérő alatt is, ez pedig a kopást is visszafogta. Az abroncsok felmelegítése azonban kulcsfontosságú lesz, a hosszú egyeneseken könnyen lehűlhetnek” – tette hozzá.
Ha hinni lehet Hemberynek és sikerül a szuperlágyon 20 fölé jutni, az 55 körös futam megcsinálható egy kerékcserével is, ami biztató lehetőség lehet a gumikímélő Jenson Buttonnak és a korábban már nem egyszer hasonló húzással ügyeskedő, az abroncsokkal igen kíméletes Saubereknek is. A 11-13. rajtkockában még nem lesznek messze, viszont a kivétel nélkül szuperlágyon rajtoló top10-esekkel ellentétben Button, Sergio Perez és Kobajasi Kamui már szabadon választhat keveréket. Vajon okoznak meglepetést?