Elhamarkodott döntést hozott a Honda, amikor 2008-ban bejelentette, hogy kilép a Forma-1-ből. Abban az évben végig 2009-re készült az alakulat, amelyet a japánok jelképes áron passzoltak le a csapatfőnök Ross Brawnnak, aki aztán Brawn GP néven – gyakorlatilag a Honda pénzéből – világbajnokot faragott az istállóból.

Azóta már Mercedes AMG néven fut a gárda, vagyis a Honda teljesen új alapokról építkezve térne vissza a sorozatba. Jamamoto Josiharu, a fejlesztési részleg vezetője szerint a cég folyamatosan vizsgálja az F1-es belépés lehetősét, kedvező szabályváltozások esetén rögtön lép.

“Személy szerint imádom a versenyzést, az F1 azonban a csúcs, óriási elkötelezettséget kíván” – mondta Jamamoto. “De igaz, hogy figyeljük a versenyeket és reméljük, hogy egyszer mi is újra szereplők lehetünk. Azt nem hiszem, hogy hirtelen visszatérünk, de a szabályok változhatnak olyan szellemben, hogy az vonzó legyen számunkra. Szép lenne, ha a változások lehetőséget adnának a visszatérésre.”

A Honda számára valószínűleg az 1,6 literes, V6-os turbómotorok bevezetése vonzó, a japánok ugyanis a kis lökettérfogatú turbókban látják az utcai autók jövőjét. Ugyan Jamamoto hivatalosan azt mondta, hogy a Hondának előbb a WTCC-s szereplésre kell összpontosítania, a gyártó valójában nagyon kacérkodik az F1-gyel. Több magas rangú forrás is beszámolt arról, hogy a Honda már informális egyeztetéseket is tartott a Nemzetközi Automobil Szövetséggel tervezett F1-es programjáról.