A sereghajtó HRT sosem lépett be a szervezetbe, a Ferrari, a Sauber, a Red Bull és a Toro Rosso pedig tavaly decemberben távozott az F1-es csapatokat összefogó FOTA-ból, múlt vasárnap azonban a 12 csapat közül 10 közösen tárgyalt Szuzukában a Lotus vendégeként, csak a Red Bull-osok maradtak ki, nem hívták meg őket.
A fő téma az F1 irányításának jövője, az esetleges költségplafon, és a nevezési díjak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által tervezett drasztikus emelése volt. A megbeszélés az október 23-án Bernie Ecclestone és a csapatok között a Concorde Agreement végleges változatáról lefolytatandó tárgyalás “előjátéka” volt.
“Nem tudom, miről volt szó, szóval nem kommentálhatom a dolgot. A FOTA-ban néhányan tagok, mások nem. Azt nem tudom, mi volt a téma, de nyilván úgy gondolták, hogy a Red Bullt nem érinti” – mondta a találkozóról kihagyott Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner. 
A McLaren-főnök, egyben FOTA-elnök team Martin Whitmarsh igyekezett elbagatellizálni annak jelentőségét, hogy a tagsággal nem rendelkező HRT, a Sauber és a Ferrari is ott volt, csak a két Red Bull-alakulat maradt ki: “Csak az F1 ügyes-bajos dolgairól beszélgettünk egy kicsit. Én nem aggódom a FOTA miatt. Ésszerű, ha bizonyos kérdésekben a csapatok egyeztetnek, megpróbálnak együttműködni.”
A Williams de facto főnöke, Toto Wolff azért utalt arra, hogy nem egyszerű bájcsevej zajlott Szuzukában, nagyon is fontos kérdésekkel foglalkoztak: “Egyszerűen csak fogadjuk el, amit Ecclestone és Todt elénk tesz, vagy megpróbáljuk azért befolyásolni a dolgokat?”