Bernie Ecclestone több évtizedes álma volt New York felhőkarcolói között utcai versenyt rendezni, és valami hasonlót végül meg is kapott, amikor sikerült tető alá hoznia Manhattannel átellenben, a felhőkarcolós panoráma mellett egy New Jersey-i utcai futamot.

Érdekes módon az F1 uraként emlegetett angol a tavalyi megegyezés és bejelentés óta szóban inkább a verseny ellen dolgozik, az elmúlt fél évben már jó néhányszor vonta kétségbe a 2013-as rendezést, lehet, hogy a nyilvánossággal akar nyomást gyakorolni, de ez vissza is üthet, a befektetők nem szeretik az ilyen lebegtetést, márpedig ha hinni lehet a kisembernek, pont azokra vár.   

A futam ugyan szerepel a múlt héten kiszivárgott 2013-as versenynaptár-tervezetben, de Ecclestone kedden a Guardiannek nyilatkozva megint a futam bukásáról beszélt. Állítólag nincs is szerződés.

“A szervezők nem teljesítették a szerződés előírásait és feltételeit, így az elszállt. Nincs szerződésük” – mondta, majd hozzátette, hogy az idő vészesen fogy. “Elég közel van a határidő, hamarosan (28-án, pénteken) összeül az FIA Világtanácsa. Azt hiszem, valakinek oda kellene állni mögéjük, akkor még lehetséges a 2013-as verseny, mert a pályával amúgy elég jól haladtak.”

Ecclestone egyébként tavaly hasonló játékot játszott az amúgy valóban nehézségekkel küszködő új, Austinban rendezendő Amerikai Nagydíj szervezőivel is, egészen decemberig a levegőben lógott a 2012-es rendezés.

Mostanra szerencsére elég jól állnak a dolgok Austinban, a Circuit of the Americas pálya aszfaltozása kész, a lelátók, a pálya körüli infrastruktúra és az épületek utolsó simításai folynak. Az FIA műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting utolsó szemléjét tartotta a COTA-n tegnap, és nagyon meg volt elégedve a látottakkal, a pálya megkapta a Forma-1-es versenyengedélyt.

“Minden általam látott dolog elsőosztályú, a legutóbbi látogatásom óta történt haladás lenyűgöző. Nagyszerű munkát végeztek itt, tényleg fantasztikus, minden a legmagasabb minőségű, pont, ahogy vártuk, semmi kifogásom nincs” – mondta az FIA-fejes.

Whiting a leendő rajtrácson, szemmel láthatóan elégedetten

Whiting a leendő rajtrácson, szemmel láthatóan elégedetten

Whiting a leendő rajtrácson, szemmel láthatóan elégedetten


“Három-négy kanyarban is lehetnek majd előzések. Ha megnézzük az 1-es kanyart, láthatjuk, hogy nagyon szélesre és rövid ívvel tervezték, ez egy nagyon modern megközelítése a lassú kanyaroknak, amely remélhetőleg előzéseket hoz majd. Az 1-es kanyar nagyon menő, nem tudok rá jobb szót, szerintem a pilóták és a csapatok is egyetértenek majd, amikor megérkeznek!” – tette hozzá Whiting, aki a november 16-18. között zajló versenyhétvégét megelőző hétfőn még egy utolsó, átvételi látogatást tesz majd a COTA-n.