Timo Glocknak mindig is feküdt Szingapúr, két eddigi dobogós – második – helyéből az egyiket a délkelet-ázsiai városállamban szerezte a Toyotával, idén pedig különösen nagyot alakított a Marussia mércéjével mérve.

A kiscsapat a hétvége kezdetétől pariban volt a korábban mindig előttük járó Caterhammel, Glock vasárnapi 12. helyezése pedig a konstruktőri bajnokságban is a fő rivális elé juttatta a brit-orosz alakulatot, hiszen pontok nélkül az egész évben elért legjobb versenyeredmény dönt a csapatok között – a pénzt pedig a helyezés alapján osztják az év végén. (Eddig a Caterham vezetett két 13. hellyel.)

“Fantasztikus ez! Tudtam, hogy esélyünk lesz a Caterham ellen, ha az első etapon közel tudok maradni, erre hajtottam. A gumijaim valamiért eléggé elkoptak, érintettem a falat, azt hittem, vége a versenyemnek, mert a jobb hátsó felfüggesztésem rosszul állt. Utána minden egyes balkanyarban nagy bajban voltam, de csak hajtottam tovább, nem akartam feladni. Azt hiszem, végül 40 kört mentem a lágy gumikon, ami egészen elképesztő számunkra. Sikerült tartanom a tempót, bár az utolsó kör már nagyon nehéz volt, a hátsó gumik teljesen elfogytak” – tekintett vissza a versenyre a német.

“Persze a konstruktőri helyet meg is kellene tartanunk az év végéig, de remélem, hogy sikerülni fog! Az elmúlt négy hónapban sikerült igazán felzárkóznunk a Caterhemhez, a mostani eredmény nagyon szép jutalom az egész csapatnak, nem volt könnyű ez az időszak. De ez a 12. hely pillanatnyilag 10 millió eurót ér (bő 2,9 milliárd Ft)” – utalt az év végi nyereménydíjra Glock.

A Marussia (tavalyig Virgin/Marussia Virgin) eddigi két évében mindkétszer a bajnokság utolsó, 12. helyén végzett a Caterham (Lotus Racing/Team Lotus) és a HRT mögött. A kiscsapat csapat teljes éves költségvetése nagyjából 40 millió euró.

Glock a kezdetek, 2010 óta a Marussiánál versenyez és egészen 2014-ig szerződése van az alakulattal, amelyet saját bevallása szerint tiszteletben is akar tartani.