A Szingapúri Nagydíj pénteki napján mindkétszer a címvédő Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, de a McLarenek és Fernando Alonso sem ment rosszul. A Mercedesnél és a Lotusnál az új fejlesztéssekkel kapcsolatban még nem világos a kép. Egyelőre mindenki óvatosan beszél.


“Nehéz ez a pálya pilótáknak, autóknak egyaránt. Összességében elégedettek lehetünk a mai nappal,  de majd meglátjuk, mire jutunk holnap. Ez még csak a péntek volt, az eredmények nem túl mérvadóak, némelyik pilóta forgalomban volt stb. A fő, hogy az autó mindkét gumin jó volt, ez megvan. A kerékvetőket kicserélték idénre, ez javulás” – mondta Vettel.

Hamilton azt mondta, hogy a második edzésén a gyors körén fél másodpercet veszített egy hiba miatt, azaz ott lehetett volna Vettel mögött. A mclarenes szoros folytatást jósol:

“Nos, ott vagyunk a top5-ben. Nagyon szoros lesz, Jenson nagyon gyors, Fernando is, Sebastian pedig hihetetlenül gyors. Az autóval nagyjából meg voltam elégedve, a srácok nagyszerű munkát végeztek. Egész másnak tűnik, mint a legutóbbi futamon, amikor nagyon kicsi volt a leszorítóerő. Jó érzés keményebben megrángatni anélkül, hogy csúszkálna. Hát, a versenybeállításokat mondjuk elég vacaknak éreztem, de úgy hallottam, másoknak még rosszabb volt. Igyekeztünk a beállításokon, az egyensúlyon dolgozni, a hosszabb etapokon javítani kell.”

F1: Räikkönen elkenődött 3


Fernando Alonso egyelőre nem tudja megítélni, hogy a Szingapúrba hozott újítások milyen mértékben váltak be:

“Több új elemet is kipróbáltunk az autón, némelyik működött, mások kevésbé, lehet, hogy az utóbbiaknak még kell egy kis fejlesztési idő. Összességében pozitívnak mondhatom a napot, bár elsőre nem tűnt olyan versenyképesnek az autó, mint Monzában. Az ilyen, nagy leszorítóerőt kívánó pályákon még mindig egy kicsit hátrányban vagyunk.”

“A mai nap alapján jelentős a különbség a két gumikeverék között, de holnap lesz majd tisztább a kép, most még belejátszhatott a pálya felületének drasztikus javulása is. A forgalom miatt az ilyen pályákon nehéz hosszabb etapokon kitesztelni a gumikat, ezért nehéz is összevetni magunkat a riválisokkal. De abban elég biztos vagyok, hogy vasárnap elég komoly lesz a kopás, lényeges lesz a gumik lehető legjobb kezelése.”

A Mercedes az új, a kanyarokban nagyobb tapadást adó kipufogórendszerét próbálgatta pénteken, Nico Rosberg szerint azonban az első két edzésen nem tudtak meg eleget:

“Sok új alkatrész van az autón, eltart egy ideig, míg mindet eltaláljuk, kiismerjük és kihozzuk belőlük a maximumot. Sokat kell majd elemeznünk. Így kezdetben jónak tűnik, bár semmi szenzációs, de tisztességes kezdet. Több területen is egyértelmű javulás érezhető, jó néhány pozitívum van. A gumikkal már inkább gond volt, a hosszabb etapokon a hátsók teljesen kikészültek. A rövid etapokon meg nem tudtuk kihozni belőlük a maximumot. Bonyolult dolog, külön tudomány a gumik kezelése, ki kell találnunk, nálunk hogy működhetnek a legjobban.”

A Lotus fő újítása a hétvégén az új, elvileg sokkal hatékonyabb DRS-sel rendelkező hátsó szárny, de sem ez az elem, sem az egész csomag nem ragyogott pénteken, Kimi Räikkönen a top10-be sem jutott.

“Nem volt könnyű nap, valamiért nem jó a tapadás. Azt hiszem, nincs elég leszorítőerőnk. Nehéz ügy, ma legalábbis az volt. Egyszerűen nem gyors az autó. Lehet, hogy nem fejlesztettünk annyit, mint a többiek.”

“Mindkét gumin ugyanazok voltak a problémák. A friss gumikon még jónak tűnik az elején, szerintem javíthatunk holnap, de sajnos két másodpercet azért nem fogunk találni. Főleg, hogy a többiek is javulnak majd. Egyértelmű, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Nem is tudom, hosszú etapokon rendben volt az elején, de aztán kikészültek a hátsó gumik.”

“Ha így folytatjuk, elszállnak a bajnoki esélyek, de meg kell próbálni javulni. Még van jó néhány futam, remélhetőleg erősebbek lehetünk, mint ma!”