Beadták a derekukat a vezető csapatok, belátták, hogy a Forma-1 fenntarthatósága érdekében komolyan meg kell fontolniuk egy költségplafon bevezetését. Az istállók úgy látják, keményebb intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a kisebb csapatok ne roppanjanak össze az anyagi terhek alatt.

Jean Todt FIA-elnök nemrég figyelmeztetett arra, hogy a csapatok egy része csődbe mehet, amennyiben a következő három évben nem csökkennek legalább harminc százalékkal a költségek. A szövetség és a csapatok között folyamatosak az egyeztetések a legjobb megoldás megtalálása érdekében.

Max Mosley korábbi FIA-elnök 2009-ben vetette fel a költségplafon bevezetésének gondolatát, de akkor a csapatok ellenállásán megbukott. Monisha Kaltenborn, a Sauber vezérigazgatója hangoztatja mostanában leghangosabban, hogy valamit tenni kell a költségekkel, de ő is tisztában van vele, hogy csak megfontolt, helyes intézkedéseket lehet hozni.

“Mi már egy ideje javasoljuk a költségplafon bevezetését, amelyben nagyon hiszünk” – mondta Kaltenborn az Autosportnak. “Ez egy nagy játszóteret adna: mindenki a saját erősségeire építhetne, az egyes csapatok különböző irányokba mehetnének el. Ez nagyon izgalmassá tenné a Forma-1-et. Ugyanakkor óvatosnak is kell lennünk, mert a rajongók versenyt akarnak látni a csapatok között.”

Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke inkább a költségek visszafogásában hisz. “Üdvözlünk a költségekkel kapcsolatos minden fair intézkedést” – így Brawn. “A csapatok többsége valószínűleg nem költ annyit, ami veszélyeztetné működését, de van öt-hat olyan alakulat, amely a határainak abszolút közelében mozog. Mi teljes mellszélességgel támogatjuk a költségkorlátozási egyezményt (RRA), mert nagyon egyszerű. Ennek az évnek a költsége x, a következőé x-20 százalék, a rákövetkezőé pedig x-40 százalék. Ezt egyszerű követni.”

“Az F1-ben töltött éveim alatt a technikai szabályzat módosításai még soha nem biztosítottak igazi megtakarítást, leszámítva a motorokkal és váltókkal kapcsolatos korlátozásokat. Ezek sikeresnek bizonyultak.”

A Lotus főnöke, Eric Boullier szerint a költségplafon bevezetése egyike annak a három javaslatnak, amely a kiadásokat korlátozná. “Három választásunk van: költségplafon, konzervatívabb technikai és sportszabályzat bevezetése, illetve az RRA. Akármi történik, annak egyszerre kell kedveznie az összes csapatnak.”