A Szingapúri Nagydíj számos egyéb szempont mellett a gumikat tekintve is különleges, az éjszakai versenyen a futamok többségével ellentétben nem nő, hanem csökken a hőmérséklet, a 23 kanyar, az utcai felfestések, csatornafedelek és általában a pálya évi egyszeri használata kulcsfontosságúvá teszi a jó tapadást. További kihívás, hogy az autók itt fogyasztanak a legtöbbet, ezért itt indulnak a legnehezebb tankkal, a bokszutca pedig hosszú és lassú is, így jól meg kell gondolni hányszor és mikor megy ki valaki.

A fentieket figyelembe véve a Pirelli a két leglágyabb keverékét, a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) gumit adja a csapatoknak.

“Én személy szerint imádom a Szingapúri Nagydíjat, óriási a hangulat, fantasztikus látvány az éjszakai verseny és nagyszerű kihívás a gumijaink számára is” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.

“A rendkívüli körülmények miatt a csapatoknak és a pilótáknak alaposan meg kell gondolniuk a stratégiát, a pályaviszonyok egész mások, mint egy szokványos nappali futamon. A biztonsági autó is tényező lehet: a 2008 óta megrendezett eddigi össze Szingapúri Nagydíjon pályára küldték valamikor. A stratégiáknak tehát rugalmasnak és eredményesnek kell lenniük, hogy gyorsan ki lehessen használni az esetleges kiegyenlítődést.”  

“Bár a páratartalom folyamatosan nagyon magas, eddig még sosem esett a Szingapúri Nagydíjon, és ez valószínűleg idén is így lesz, azaz láthatjuk majd, hogy mire képes a két leglágyabb Forma-1-es gumi. Tavaly Sebastian vettel háromkiállásos stratégiával nyert, de Lewis Hamilton négy kiállással is ötödik lett úgy, hogy még egy áthajtásos büntetése is volt. Mivel az átlagsebesség nem nagy, a kopás valószínűleg nem jelent majd gondot, ha a pilóták vigyáznak a kerekek kipörgésére a kanyarkijáratokban, mert az viszont túlmelegedést okozhat” – magyarázza a gumis szakember.

A Pirelli tesztpilótája, Jaime Alguersuari normál körülmények mellett két kiállást valószínűsít vasárnapra:

“A lágy és a szuperlágy jó választás erre a pályára. Jó újra a lágyabb gumikkal menni az elmúlt két keménygumis futam után, most igazán sokat ki lehet hozni az abroncsokból. Szingapúr érzésre egy kicsit hasonlít Monacóra, de igazából sokkal élvezetesebb, mert jóval több előzési lehetőség van. Nem hiszem, hogy Monacóhoz hasonlóan meg lehetne próbálni az egykiállásos stratégiát, szerintem két kerékcserét fogunk inkább látni. Ezzel együtt a gumikopás alacsony, sok a kanyar, de lassúak, így nem kapnak akkora terhelést az abroncsok.”