A Pirelli 2012-re a Toyota 2009-re fejlesztett járgánya helyett újabb tesztautót szerzett, a Renault 2010-es modelljét, az R30-ast állította munkába. Az autó tegnap a gumigyártó barcelonai privát tesztjén a legutóbb az Olasz Nagydíjon Sebastian Vettelt kiejtő hibával állt le.

A Renault-motoroknál idén már jó néhány generátor hibásodott meg: Valenciában Vettel és a lotusos Romain Grosjean is emiatt esett ki az élről, és bár a francia gyártó új, elvileg javított alkatrészeket készített azóta, a múlt héten Monzában a címvédőnél és Jerome D’Ambrosio Lotusában már az edzésen gond volt az elemmel, a Red Bull-os német pedig nem is tudta befejezni a versenyt emiatt.

Most a Pirellinél is előjött a gond.

“A nap folyamán egy 2010-es, a Pirelli gumiteszteléséhez használt R30-asnál Barcelonában hasonló generátorhiba jelentkezett, mint korábban Valenciában. A motor 2010-es változat volt, 2010-es generátorral, amely hasonló a 2012 első felében is használt verzióhoz” – közölte egy szóvivő.

A Renault viry-i F1-es motorgyárában gőzerővel dolgoznak rajta, hogy a Szingapúri Nagydíjra kiküszöböljék a generátor visszatérő, alapvetően a túlmelegedésről szóló hibáját. A pirellis esettel kapcsolatban hangsúlyozták, hogy az R30-asban dolgozó elem nem kísérleti darab volt: “A gumitesztelésre vonatkozó szabályoknak megfelelően a Pirelli-teszteket sosem használnánk új alkatrészek fejlesztésére.”