Katasztrofális hétvégét zárt a Red Bull Monzában, Sebastian Vettel és Mark Webber is pont nélkül zárta az Olasz Nagydíjat. Utoljára a 2010-es Koreai Nagydíjon fordult elő, hogy a csapat nullázott, ez a kiélezett vb-állás miatt nem is jöhetett volna rosszabb pillanatban az alakulat számára.

Vettel a kiesés mellett egy áthajtásos büntetést is begyűjtött, amiért túl keményen tessékelte a fűre a Fernando Alonsót. Webber egy kemény megpördülés után állt ki a bokszba, a pontszerzők közül kicsúszva valószínűleg taktikai okokból nem állt vissza a versenybe. “Már megint a generátor volt” – árulta el Helmut Marko, hogy mi okozta Vettel kiesését. A német a valenciai Európa Nagydíjon szintén generátorhiba miatt bukta biztos vezető helyét.

“Ez már a második generátor volt ezen a hétvégén, ami azért elég durva.” Marko szerint a Red Bull éppen vasárnap délelőtt ült le tárgyalni a Renault illetékeseivel a problémáról, valószínűleg szériahibás alkatrészekről van szó. “A régivel simán elmentünk ezer kilométert és még bírták. Már az edzéseken láttuk, hogy az új generátorban 2-300 kilométer van, szerencsétől függően.”

A Curva Grandéban történt incidensről megvan Marko véleménye. “Tavaly hasonló volt a helyzet: akkor Sebastian szorult a fűre és nem történt semmi. Amikor Fernando Sebastian mellé ért, tapadást vesztett és kicsúszott, Sebastian nem tolta le a pályáról.”

Webber sem magától szállt el az Ascari után. “Nemcsak a gumik koptak el erősen, úgy néz ki, egy másik hiba is közrejátszott az esetben.” Az ausztrál érthetően csalódottan nyilatkozott. “A végére gyakorlatilag nem maradt hátsó gumim” – fogalmazott Webber. “Keményen nyomtam, aztán a pontok reményében kicsit vissza kellett fogni magam. Ez egy pocsék nap volt a csapat számára, nem is emlékszem, mikor fordult elő ilyesmi utoljára. Volt néhány technikai hibánk is, ezek most térdre kényszerítettek minket. A megpördülés után annyira vibrált az autó, hogy nem is láttam a pályát, nem volt más választásom, mint a verseny feladása.”

Vettel is csalódottan nyilatkozott. “Ugyanaz a probléma, mint szombaton és Valenciában: a generátor” – így Vettel, aki nem hibáztatja a Renault-t. “Ennek nem lenne semmi értelme, ők is pontosan tudják, hogy ez a hiba ma hátráltatott minket. És valószínűleg nem is a Renault, hanem egy beszállító a hibás. Legalább a kiesésig a maximumot tudtuk kihozni az autóból, több nem volt benne, de ez szerintem világos is volt.”

“Ma fontos pontokat szerezhettünk volna, de már a kiesés előtt is lassúak voltunk az egyenesekben. Előfordul az ilyesmi, ilyenkor a lehető legtöbb pontot kell szerezni, ez ma a megbízhatóság miatt nem sikerült. Ami a Fernandóval történt incidenst illeti, kicsit déjá-vu érzésem volt tavalyról. Fernando nagyon közel jött hozzám, de szerintem volt elég helye. Én ugyanígy jártam tavaly, mégsem panaszkodtam, lehet, ezt kellett volna tennem.”

“Nem hiszem, hogy a felügyelők bónuszt kapnának a Ferraritól, persze csalódott voltam, mert sok helyet veszítettem. De mit tehetek? Eddig sem kommentáltam ezeket az ítéleteket, a jövőben sem fogom. Csináljuk tovább a dolgunkat.”

Christian Horner szerint nem ismétlődhetnek meg a hibák. “Megint túlmelegedett a generátor” – morgolódott a csapatfőnök. “Ezzel kezdeni kell valamit, mert rengeteg pontunkba kerül idén. Ami a büntetést illeti, őszintén szólva nem értem a dolgot, de a mi véleményünk nem releváns az ügyben.”