A Mercedes egy mások által kiaknázatlan aerodinamikai lehetőséget vetett be 2012-es autóján, a brackley-i csapat az orrból hátraáramoltatott levegővel növeli az egyenesekben a nyitható hátsó szárny, az ún. DRS hatékonyságát, azaz emeli az autó végsebességét.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a riválisok megkérdőjelezték a megoldás szabályosságát, de a Nemzetközi automobil Szövetség (FIA) szabályosnak nyilvánította azt. Érdekes módon az ámen sem indított el másolási versenyt, eddig csak a Lotus fejlesztett hasonlót, de ők is csak a Német és a Magyar Nagydíj edzésein tesztelték azt, versenyen még nem vetették be.

Úgy tűnik, a Mercedesen és a Lotuson kívül másnál már soha nem is fog feltűnni a dupla/szuper DRS, ugyanis a csapatok az F1 technikai szabályait előkészítő Műszaki Munkacsoportban többségi döntéssel – természetesen a Mercedes ellenállása mellett – megszavazták, hogy 2013-tól nem lesz használható a megoldás. Hivatalos szabállyá az FIA Motorsport Világtanácsa teheti majd a tervezetet egy későbbi idei ülésén.

A Lotus a jövő évre vonatkozó tilalom ellenére nem hagyja abba a fejlesztést, mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.

“Igen, változni fognak a szabályok, jövőre tilos lesz a dupla DRS. De most még előnyt lehet kovácsolni belőle. Még csak a húszfutamos idény felénél, épp csak a felén túl vagyunk, messze nincs még vége, van értelme foglalkozni ezzel.”

A francia a Magyar Nagydíjon azért nem volt még teljesen elégedett a rendszerrel:

“Úgy gondolom, haladunk vele, de csak lépésről lépésre, mert egyelőre nem látunk drasztikus teljesítménynövekedést. Ha lehet vele nyerni, akkor persze felkerül az autóra, még dolgoznunk kell rajta, de valamelyik későbbi futamon már ott lehet majd mindkét autón.”