F1: De Villota hazautazott 2 A Marussia tesztpilótája, Maria de Villota két hete kedden szenvedett súlyos fejsérüléseket, amikor egy aerodinamikai teszten F1-esével egy teherautónak ütközött. A versenyzőnő jobb szeme odaveszett a balesetben, de a műtétekkel sikeresen stabilizálták az állapotát, jól gyógyul azóta.

Olyannyira, hogy pénteken már el is hagyta a cambridge-i Addenbrooke’s kórházat, hogy a felépülést otthon, Spanyolországban folytassa, közölte a csapat szombaton.

“Maria tegnap elhagyta a cambridge-i Addenbrooke’ kórházat, egyenesen hazautazott Spanyolországba” – áll a csapat közleményében. “Az elmúlt két hét folyamán Maria állapota jelentősen javult, az otthonosabb környezet, a tágabb család és a barátok támogatása pedig még kedvezőbb feltételeket biztosít majd a gyógyulása következő szakaszához.”

“A Marussia-csapat végig állandó kapcsolatban állt az Addenbrooke’s orvosaival, és szeretné háláját kifejezni Maria nagyszerű kezeléséért. A Marussia – a dolgozók, a pilóták és a csapat összes tagja – a legjobbakat kívánja Maria további felépüléséhez! A vezetés ezután is szoros kapcsolatot tart a családdal és minden lehetséges módon támogatja őket a következő hónapokban.”

A Marussia a hét elején kiadott közleményében jelezte, hogy a saját belső vizsgálataik alapján a balesetben az autóval nem volt hiba, azaz a csapat kimondatlanul ugyan, de vezetői hibára utalt. Az esetet a brit baleset-megelőzési és munkavédelmi hatóság is vizsgálja, ennek eredményét később hozzák nyilvánosságra.

A spanyol motorsportszövetség feje, egyben az FIA egyik alelnöke, Carlos Garcia egyébként igen rossz néven vette a Marussia fentebb említett közleményét.

“Szerintem szükségtelen volt, hiszen a külső vizsgálat még folyik. Értem, hogy szeretnék Mariára hárítani a felelősséget, de várjuk meg, amíg ő maga is vissza tud majd emlékezni a történtekre! De ha még vezetői hiba is volt, akkor is rossz volt a logisztika, ha figyelembe vesszük a teherautó leeresztett rámpáját, ami szinte késként működött ? olyan ez, mintha a garázsajtót a pilóta fejmagasságáig nyitnák csak fel. Ez egyértelműen a csapat felelőssége, nem Mariáé” – nyilatkozta az AS-nek.

“Megkértem (az FIA elnökét) Jean Todtot, hogy szabályozzuk a tesztek biztonsági minimumkövetelményeit, foglalkozzunk ezzel a Motorsport Világtanács következő ülésén. Egyértelmű, hogy egy élcsapat egy Ferrari vagy egy McLaren komolyabban dolgozott volna. Ezeknek a kiscsapatocskáknak komolyabban kellene venni a biztonságot” – tette hozzá.