Sosem volt még a Forma-1 ennyire jelen a közösségi oldalakon, mint mostanság, ami főleg annak köszönhető, hogy töretlenül növekszik a Facebook és a Twitter népszerűsége, ráadásul egyre több lehetőségünk van nyomon követni az oldalakat az okostelefonok segítségével. Következzék a francian F1i oldal összeállítása arról, hogyan nőtt a posztolgatós site-ok szerepe az elmúlt 12 hónapban.

Csapatok a Twitteren
Három csapat kivételével mindenki három számjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el a követők számában az elmúlt évhez képest a Twitteren, ráadásul a Ferrarinak sikerült megerősítenie a vezetését a McLarennel szemben: az olasz istállót százezerrel többen követik. A Mercedes annak ellenére, hogy a legkisebb növekedést érte el, így is a harmadik helyen áll a Twitter-tabellán, de szorosan a nyakán a Red Bull, amelyet 86 ezerrel több ember követ, mint egy éve.

A Lotus 160 %-os növekedésének köszönhetően nincs túl messze a Red Bulltól, viszont biztonságos távolságra van a Caterhamtől, amely a Marussiát előzte meg. A legnagyobb robbanást a Sauber produkálta, a csapatra 355 % százalékkal többen kíváncsiak, mint korábban. 

Az F1-es csapatok Twitter-követőinek száma és növekedése 2011-hez képest

 Ferrari 302 892 146,02%  Marussia72 952  91,22%
 McLaren 209 755 119,80%  Williams 69 574 108,88%
 Mercedes 137 062 83,55%  Force India 69 179 96,73%
 Red Bull 132 968 183,24%  Sauber 63 655 355,00%
 Lotus 118 639 160,83%  HRT 54 576 336,15%
 Caterham 80 070 111,85%  Toro Rosso 44 849141, 83%
Hogy legyen egy kis fogalmunk arról, hogy miket jelentenek a számok, az összes csapatot együttvéve nem követik annyian, mint a Premier League favoritját, az Arsenalt, aki 1,6 millió szurkoló kezdőlapján jelenik meg. A második helyen a Chelsea áll 1,1 millió követővel, míg a Liverpool egy millió követőt számlál. A Manchester Unitednek nincs Twittere, de a futballklub a Facebookon 26 millió lájkot kapott.
Csapatok a Facebookon
A Red Bull nemcsak Twitteren szerzett rengeteg új követőt, de a növekedés kihatott a Facebookra is, így az osztrák csapat magáénak mondhatja, a mezőny “leglájkoltabb” csapata címet. A Ferrari nem nagyon használja a Facebookot, ezért nem is ért el számottevő növekedést a múlt évhez képest, bár az olasz istálló ennek ellenére őrzi a harmadik helyét.

Negyedik helyen a Mercedes, ötödiken pedig a Force India áll, meglepetésre, hiszen a Twitteren csupán kilencedik volt az indiai-brit alakulat. Habár a Lotus csupán a hetedik helyen tanyázik, még is sokkal aktívabb, mint a többi csapat. Folyamatosan közvetít, posztolgat, képeket közöl, míg a többi oldal elavul.

A Lotus előnyét az az adat is mutatja, hogy bőven a legjobb értékkel rendelkezik a 100 ezer feletti lájkot kapott posztok és a követők számának hányadosát illetően: az érték 9 feletti míg a legtöbb csapatnál 1,0 alatti.

Az F1-es csapatok Facebook-követőinek száma és növekedése 2011-hez képest

 Red Bull 573 399 120,26%  Lotus 125 523 330,70%
 McLaren 509 902 37,67%  Sauber 25 970 362, 84%
 Ferrari 223 242 csak 2012  HRT 23 125 43, 14%
 Mercedes 207 339 69,77%  Toro Rosso 21 239 74,23%
 Force India 193 825 100,60%  Williams 17 257 550,72%
 Caterham 127 722 18,10%  Marussia 12 197 60,34%