F1: Villota már nincs kómában 2 Vasárnap Silverstone-ban jó hírekkel szolgált a Marussia csapatfőnöke, John Booth a múlt kedden súlyos balesetet szenvedett tesztpilótájuk, Maria de Villota állapotáról.

A kedden éjszaka és csütörtökön elvégzett arc- és fejműtétek után a versenyzőnő állapota javult, és a hétvégére az orvosok felébresztették a mesterséges kómából is. Booth azt mondta, hogy de Villota már beszélt is a családjával.

De Villota nővére, a család szóvivőjeként szereplő Isabella hétfőn hozzátette, hogy testvére már nincs az intenzív osztályon, hozzátéve azonban, hogy “A következő napok kritikusak lesznek a gyógyulás szempontjából, most lesznek világosak a sérülések következményei.”

A keddi teszten történt balesetről Silverstone-ban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting is beszélt. A szakember szerint de Villota teherautóval történt ütközése elképzelhetetlenül valószínűtlen esemény volt.

“Ha Massa (2009-es) balesetére egy a millióhoz volt az esély, akkor Mariáéra azt mondanám, hogy egy az ötmillióhoz. Nagyon egyedi körülmények voltak, igazából csak óriási balszerencse volt az egész.”

Az FIA már jó ideje dolgozik a Forma-1-es autók fejvédelmének növelésén, legutóbb egy a pilótafülke elé szerelhető bukókerettel kísérleteztek. Whiting szerint a munka folyik, de ezután sem fognak kapkodni.

“A most tanulmányozott védelem mellet egy ilyen baleset valószínűtlen lenne, de igazából egy ilyen  baleset megismétlődésének is nagyon kicsi az esélye. Inkább a kerekek becsapódását vizsgáljuk, mert az ilyesmi akár egy évben is többször előfordulhat. Maria esetének körülménye talán soha.”

“De csak a magunk tempójában haladhatunk a dologgal, ez egy nagyon összetett terület. Maria esetében hatékony lett volna a keret, de más esetekben esetleg még rontana is a helyzet, a látási viszonyokon vagy épp nehezítené a pilóták kimentését. Nem szabad valami olyannal előállni, ami egy bizonyos balesetnél jó, de három másik fajtánál csak ront a dolgokon.”