Tavaly januárban merült fel, hogy a Forma-1 jogainak 2005-ös eladásakor az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone csúszópénzzel vett rá egy német bankárt, Gerhard Gribkowskit, hogy akkori munkaadóját, a Bayerische Landesbankot megtévesztve áron alul adassa el velük a tulajdonrészüket.

Már jó ideje folyik Gribkowski büntetőpere, és egyre inkább úgy tűnik, hogy Ecclestone sem jöhet ki tisztán belőle. Az F1 uraként ismert angol nem tagadja a kifizetést, de ő maga azt állítja, hogy nem vesztegetésről volt szó, éppen ellenkezőleg, a bankár zsarolta őt. A tudósítások szerint azonban Ecclestone érvelése inog, a hamarosan lezáruló perben Gribkowski vesztegetési verziója érvényesülhet.  

A korrupciós ügyön nem csak Ecclestone bukhat azonban, az egész Forma-1-et érzékeny veszteség érheti.

A német gazdasági napilap, a Handelsblatt arra hívja fel a figyelmet, hogy z F1-ben gyári csapattal résztvevő, emellett a McLarennek és a Force Indiának is motort szállító Mercedes anyacége a Daimler kiszállás mellett dönthet, ugyanis a céges alapelvek közé tartozik, hogy zéró toleranciával viszonyulnak az alkalmazottaik és az üzleti partnereik etikátlan, korrupt cselekedeteihez egyaránt. A lap szerint a Daimler vezetőségében igen nagy a felháborodás az Ecclestone-ügyet illetően.

A Handelsblatt két jogi szakértőt is megszólaltatott, akik egyetértettek abban, hogy “Ecclestone vesztegetési ügyére egyértelműen alkalmazható ez a céges irányelv”, és hogy “ha Ecclestone ellen vesztegetés címén vádat emelnek, akkor a Daimlernek ki kell szállnia a Forma-1-ből.”

A Mercedes egy szóvivője így kommentálta a fentieket a Bildnek nyilatkozva: “Üdvözöljük a Forma-1-ben felmerült korrupciós vádak kivizsgálását, egyelőre várjuk a hatóságok álláspontját.”
 
A Mercedes kiszállása nem most merül fel először idén, tavasszal már az sportágat keretbe foglaló szerződés, az ún. Concorde Agreement új, 2013-tól érvényes változata miatt is ellentét feszült a német márka és Ecclestone-ék között, de ez az ügy lassan rendeződni látszott.