A Ferrari hivatalos oldalán tegnap jelent meg egy anyag, amelyben az elnök, Luca di Montezemolo nagy hévvel követeli az azonnali és drasztikus költségcsökkentést a Forma-1-ben.

“A világgazdaság és főképp Európa helyzete igen súlyos, ezt a Forma-1 sem hagyhatja figyelmen kívül. Nem húzhatjuk tovább az időt, azonnal, a legnagyobb határozottsággal foglalkoznunk kell a költségek kérdésével. A Ferrari egyetért az FIA álláspontjával, miszerint drasztikus közbelépésre van szükség” – írta Montezemolo.
 
“Meggyőződésünk, ahogy mindig is mondtam, hogy a csapatoknak és a jogtulajdonosnak együtt kell működnie az FIA-val ezen a téren. Most már nincs idő meddő vitákra, a mérnökök vacakolására, amelyek általában amúgy is csak egyesek érdekeit igyekeznek kiszolgálni – a kérdéssel késlekedés nélkül és a legmagasabb szinten kell foglalkozni” – szögezte le az elnök.

A Ferrari-elnök megszólalása első pillantásra ugyan teljesen rendben lévőnek látszik, de kontextusba helyezve máris furcsább. A Ferrari – a szövetséges Sauberrel, a Red Bull-lal és annak kistestvérével, a Toro Rossóval együtt – 2011 végén ugyanis épp a kiadáscsökkentési program (az ún. RRA) továbbfejlesztése, kiterjesztése miatt lépett ki a csapatok szövetségéből, a FOTA-ból.

A Ferrari korábban a mostanában újra sokat emlegetett, akár már 2013-ban bevezethető költségplafon elszánt ellenzője is volt, Montezemolo pedig nem is beszél arról, hogy az eddig elutasított lépések közül mire is gondol vagy helyettük mit is szeretne.

Az F1 története során többször is bebizonyosodott már, hogy a Ferrari csak a maga érdekeit nézni, bárkivel szövetkezik, majd ugyanolyan könnyen oldalt vált, ha nyerhet vele, és talán most is erről van szó. A sportágat keretbe foglaló szerződés, a Concorde Agreement 2013-tól életbe lépő verziója szerint az olasz márka a korábbinál is nagyobb garantált pénzt kap az F1 bevételeiből, így a fix bevétel mellé jól jönne, ha kevesebbet kellene fordítani a részvételre, pozitív lenne a mérleg Maranellóban.