A montreali időmérő három legjobbjának szavai mellett íme egy válogatás a kvalifikáció többi fontosabb szereplőjének nyilatkozataiból.

Mark Webber, Red Bull (4.): “Meglep, hogy a negyedik helyen vagyok. Ez nem volt a legsimább edzés, nem is számítottam rá, hogy eddig jutok. Nem voltam szuperelégedett az autó viselkedésével, így aztán nem is tudtam kihozni magamból a legtöbbet. Erre tekintettel a negyedik hely rendben van, a verseny úgyis hosszú lesz és ott vagyunk az elején. Sebastian nagyon jó kört futott, az autó alapvetően jó itt és az időjárás is kellemesnek ígérkezik a versenyre.”

Nico Rosberg, Mercedes AMG (5.): “Nagyon nehéz edzés volt a kihagyott délelőtti tréning miatt. A többiek nyugodtan készülhettek az időmérőre, miközben én tétlenül ültem. Tulajdonképpen elégedett vagyok, az ötödik hely megfelel annak, amire az autónk képes. Nem tökéletes az eredmény, mert Markot megverhettem volna és akkor negyedik lennénk, de minden nem jöhet össze. A holnapi versenyre azért ez jó kiindulási alap, még akkor is, ha ezúttal nem volt meg a monacói teljesítmény. A versenytempónkkal talán egy vagy két autót is megelőzhetünk, a dobogót kell megcéloznunk!”

Felipe Massa, Ferrari (6.): “Nagyon elégedett vagyok a hétvégén mutatott fejlődéssel, a hatodik rajthely igazán pozitív. De a Q3-as utolsó körömmel nem vagyok elégedett, a második szektorban elengedtem az autó farát, ez belekerült pár tizedbe, ami valószínűleg pár helyet is jelentett egyben. Csalódott vagyok, mert a hatodiknál jobbat is tudtam volna. De mindent egybevetve bizakodó vagyok, az egész csapat fejlődik, ami nagyon fontos az idény folytatása szempontjából. A holnapot illetően nagyon fontos lesz a jó gumistratégia kiválasztása. Az egy vagy a két kiállás közül választhatunk, de sok múlik azon, hogy viselkednek majd a gumik. Remélem, előrébb lépek majd, jó eredményt hozhatok! A sisakomon ott van Gilles Villeneuve neve, így tisztelgek a Ferrari történetében nagyon fontos pilóta előtt a halálának 30. évfordulóján. Mindig is nagy csodálója voltam.”

Romain Grosjean, Lotus F1 (7.): “Ha nincs meg a pole pozíció, egy kicsit mindenki csalódott. Eddig minden versenyen volt legalább egy autónk az első tízben, ez a mai nap pozitívuma. Örültünk volna egy jobb eredménynek, de tegnap kifejezetten hűvös volt, ma meg ismét meleg, ez nem volt éppen segítségemre a pálya megtanulásában. Még mindig van mit elsajátítanom. Ma az autónk nem volt a legjobb formájában, de a verseny egy másik történet lesz.”

Paul di Resta, Force India (8.): “Azt hiszem, igazán elégedett lehetek a mai nyolcadik hellyel, jó helyzetből várom a versenyt. Az autóban talán volt még egy kicsi, talán túlzásba vittem a sikánoknál a Q3-ban, de nem hiszem hoz ez jelentett volna valamit a rajthelyet illetően. Az edzéseken végig láthattuk, hogy versenyképes az autó, főképp a hosszú etapokon, azt hiszem, bízhatunk a holnapi pontokban. Hosszú futam lesz, meglátjuk, milyen lesz az időjárás és ki bánik majd legjobban a gumikkal.”


Michael Schumacher, Mercedes AMG (9.): “A csapat azt mondta, menjek be a bokszba, mert már piros volt a lámpa, amikor elkezdtem a kört. Én úgy láttam, hogy még zöld volt. Őszintén szólva, ezt az egészet most nem értem. Úgy számoltunk, hogy a felvezető kör után a második gyors kört nyomjuk meg igazán, mert a Q2-ben is ez volt a jobb megoldás. A Q3-ban megpróbáltunk egykörös etappal is jó időt futni, de ez nem volt igazán jó, ezért a kétkörös etapra tettünk fel mindent. Nem tudom, mit rontottunk el, a csapat azt mondta, be kell mennem a bokszba. Mindenki láthatta, hol álltam korábban, nem hiszem, hogy ebben a körben lassabb lettem volna. A maximumot hoztam ki az autóból, ez már a Q1-ben és Q2-ben is látható volt. Nagy csalódás, hogy a Q3-ban nem jött össze. Ez a rajthely egyszerűen szar.”

Jenson Button, McLaren (10.): “A lágy gumin akartam rajtolni, és így utólag úgy látom, hogy felesleges is volt kijönni. Nehéz lett volna bárkit is megverni rajta, szuperlágy meg nem maradt. Használt szuperlágyon is 10. lettem volna, szóval úgy voltunk vele, hogy inkább akkor legyen a lágy és majd azzal rajtolok, de talán nem kellett volna 5 kört menni vele. Nem a legjobb így rajtolni, de meleg, talán az év eddigi legmelegebb futama lesz, talán hoz majd pár meglepetést és így is jó délutánunk lehet!”


Kimi Räikkönen, Lotus F1 (12.): “Gondok voltak a differenciállal, szerintem hidraulikai hiba. Tegnap is volt ilyesmi, úgy tűnik, visszatért, a differenciálmű nem működik úgy, ahogy kellene, és amikor ilyen szoros és az autó nem viselkedik tökéletesen úgy, ahogy szeretném, akkor nehéz eset. Azért próbálkoztam… A gumikkal rendben lehetünk holnap, remélhetőleg 100 százalékon használjuk őket. Az edzéseken legalábbis semmi gondunk nem volt velük a hosszabb etapokon sem.”

Pastor Maldonado, Williams (17.): “Az utolsó körömön egyszerűen túlságosan rámentem a kerékvetőre és a falban kötöttem ki, ami elég elkeserítő, mert jó körön voltam, befértem volna a Q3-ba vele. Az autó jobb, mint amit a kvalifikáció mutat, hogy jó a versenytempónk, szóval holnap esélyünk lesz előrébb kerülni.”