Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone a Maláj Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy a “csapatok többségével” sikerült megegyeznie a sportágat keretbe foglaló ún. Concorde Agreement új, 2013-tól 2020-ig élő változatáról. Ecclestone név szerint említette a Ferrarit, a Red Bullt és a McLarent is.

Míg az előbbi két csapatról már rég lehetett tudni, hogy a szívesen megalkudnak Ecclestone-nal, a McLaren kisebb meglepetés volt. A német Der Spiegel információja azonban magyarázatot ad, a lap úgy tudja, hogy az eddig élő gyakorlatot, miszerint  a Ferrarinak a puszta részvételért külön éves bónusz jár, most a másik két alakulatra is kiterjesztik.

A Spiegel összeget is említ: szerintük a Ferrarinak a pályán elért eredményektől függetlenül évi 50 millió dollár garantált, míg a Red Bull és a McLaren 35-35 millióhoz jut így.

Úgy tudni, hogy a három kiscsapat, a Caterham, a HRT és a Marussia mellett csak a Mercedes és a Williams nem állt eddig kötélnek. Az utóbbi két alakulat esetében érhető is, hiszen a nem túl fényes jelen ellenére a Williams F1-es múltja csak a Ferrariéhoz és a McLarenéhez mérhető, míg a Mercedes nagy presztízsű prémiumgyártó, így részükről érthető, ha fent említettekhez hasonló ajánlatot várnak el.

Feltehető persze, hogy az elsősorban a Forma-1-ből élő Williams előbb-utóbb aláír, de hogy a Mercedes mit lép, az legalább kétesélyes, számukra a távozás is valós opció.

“Az úgy nincs rendben, hogy az üzleti partnerünk részéről hiányzik az átláthatóság egy egészen 2020-ig érvényes szerződést illetően” – idézett a Spiegel egy névtelenül megszólaló Daimler-bennfentest.