A Dun & Bradstreet pénzügyi elemző minden évben kétszer megvizsgálja, hogy a Forma-1-es csapatok mennyire megbízható üzleti partnerek, időben vagy csak késéssel rendezik tartozásaikat.

A legfrissebb elemzés nem nem fest túl jó képet a csapatokról, hiába gazdálkodnak együttesen 2,2 milliárd dollárból, a cash flow bizony akadozik.

Az adatok szerint továbbra is a Ferrari a legráérősebb adós, az olasz csapat átlagosan 18 nap késéssel fizet csak az üzletfeleinek – ezzel egy napot javítottak a legutóbbi felméréshez képest. A Mercedes és a McLaren egy kicsit fegyelmezettebb lett, míg korábban 17 és 15 napig váratták a partnereiket, most a wokingiaktól 12, a brackleyiketől 11 nap után várhatnak pénzt.

A kiscsapatok közül a Team Lotus (idén már Caterham) nagyon szépen összeszedte magát 2011-ben, a korábbi 20 napos időt 9-re szorították vissza, a Virgin/Marussia azonban épp ellenkező irányba mozdult, tőlük a korábbi 8 nap helyett már 20 napig késett az utalás.

A korábbi eminensek is patópálosodtak: míg a Sauber korábban svájciságához méltóan 17 nappal előre(!) fizetett, 2011-ben csak 2 nap késéssel. A bajnokcsapat Red Bull Racing a korábbi átlagosan egynapos késését ötnaposra növelte, míg a kistestvér, a korábban napra pontosan fizető Toro Rosso átlagosan egy nappal volt elcsúszva a 2011 márciusa és decembere közti időszakban.

A csapatok átlagos fizetési késése

CsapatKésés 2011.04.-2011.12.
Késés 2010.11.-2011.03.
 Ferrari  18 nap 19 nap
 Virgin/Marussia 17 nap 8 nap
 Lotus Renault/Lotus 16 nap 14 nap
 McLaren 12 nap 15 nap
 Mercedes 11 nap 12 nap
 Team Lotus/Caterham 9 nap 20 nap
 Force India 8 nap 12 nap
 Red Bull 5 nap 1 nap
 Williams 3 nap 3 nap
 Sauber 2 nap 17 nappal előre
 Toro Rosso 1 nap 0 nap
 HRT nincs adat nincs adat