A Force India az eddigi 2012-es teszteken is általában a mezőny első felében volt, ma pedig Nico Hülkenberg egy legjobb idővel húzta alá a VJM05-ös potenciálját. Az 1:22,608-as kört még délelőtt, szuperlágy gumin futotta a német, de egész nap aktív volt, 112 kört tett meg. A tavalyi csúcs egyébként még messze van, Michael Schumacher 1:21,268-at tudott.

A silverstone-i csapat autójára már két hete felfigyelt az egykori tervező szakember, Gary Anderson, lehetséges meglepetésként emlegette őket, így ha a Lotus gondjai komolynak bizonyulnak, a Force India akár lépéselőnyben, reális eséllyel indulhat idén a konstruktőri ötödik helyért.

A második helyen is egy középcsapat zárt ma, a mexikói Sergio Perez néhány műszaki probléma ellenére is gyors volt, alig négy századdal maradt el Hülkenbergtől.

Bár Sebastian Vettel (3.) és Lewis Hamilton (6.) sem ment a legjobb időre, a Red Bullnál és a McLarennél is magabiztos elégedettséggel zárhatták a napot, ugyanis mindkét pilóta teljesített egy-egy teljes versenyszimulációt. Vettel 104, Hamilton 120 kört ment összesen. A riválisok délután még egy kis látványosságról is gondoskodtak, amikor a pályán “versenyeztek” egyet egymással.

Fernando Alonso a jerezi teszt után arról beszélt, hogy Barcelonában már megbízhatósági gondok nélkül a lehető legnagyobb távot kellene menni, ha lehet, napi 100 kört, ezzel együtt ma csak 87-et hozott össze. A spanyol azon kevesek egyike volt, aki délután futotta legjobb idejét, amely végül a 4. helyet érte.

Rossz napja volt a Toro Rossónak, Daniel Ricciardo kétszer is leállt a pályán. Délelőtt még egyszerűen egy száraztankos, tervezett dologról volt szó, de délután már műszaki probléma miatt került a trélerre az STR7-es. Az ausztrál tette meg a mai legkisebb távot, mindössze 48 kört.

A Mercedesnél is akadhatott valami gond, ugyanis Nico Rosberg délután nem volt túl aktív, de összességében azért összejött neki 87 kör a még elég új W03-assal.

A Williams ugyan továbbra sem hozott még értékelhető időt, de az FW34-est ma vezető tesztpilóta, Valtteri Bottas kitett magáért, ami a munkabírást illeti, 117 kört húzott le.


A Caterhamnél ma debütált az új “szerzemény”, a Jarno Trulli helyére szerződtetett Vitalij Petrov. Az orosz sem volt gyors, de a csapat elégedett volt a nappal.

“Azt hiszem, egész pozitív nap volt. 69 kört mentünk, nagyjából végigvittük a tervezett programot. Délelőtt volt egy kis gond az üléspozícióval és a fékekkel, de erre számítani lehet egy új autónál és amúgy is apró, könnyen javítható dolgok voltak. Délután mentünk pár hosszabb etapot, amik bőséges adatot szolgáltattak” – mondta Petrov.

“Testileg jól vagyok. Egy ideje nem ültem (F1-es) autóban, de a tél folyamán figyeltem az erőnlétemre és élveztem ma a vezetést. Ami máris feltűnt, az az, hogy ez az autó másképp viselkedik, mint amihez korábban szoktam, azt hiszem, egy kicsit változtatnom kell a vezetési stílusomon. Korábban elég agresszív voltam, de ez az autó jobban fogadja a finomabb mozdulatokat, ezen dolgoznom kell majd a mérnökökkel együtt.”
 
Ahogy tegnap, a lista végén ma is a 2011-es autóval köröző Marussia-újonc, Charles Pic zárt.

Teszt, Barcelona, 2012.02.22.

#PilótaCsapatIdő
 1. N. Hülkenberg Force India 1:22,608
 2. S. Perez Sauber 1:22,648
 3. S. Vettel Red Bull 1:22,891
 4. F. Alonso Ferrari 1:23,180
 5. D. Ricciardo Toro Rosso 1:23,639
 6. L. Hamilton McLaren 1:23,806
 7. N. Rosberg Mercedes AMG 1:24,555
 8. V. Bottas Williams 1:25,738
 9. V. Petrov Caterham F1 1:26,605
 10. C. Pic Marussia 1:27,343