A Caterham nem túl nagy meglepetésre, de nem is túl elegánsan a múlt pénteken jelentette be, hogy a csapat első két évében velük versenyző Jarno Trullit elküldi és helyére a szponzori háttérrel is rendelkező Vitalij Petrovot ülteti.

A 15 Forma-1-es idényt végigversenyző olasz veterán az Autosportnak elárulta, hogy már a hétvégén számos megkeresést kapott, bár egyelőre nem döntött, nem akar kapkodni.

“Nagyon meglepődtem, hogy egy-két nap után máris ajánlatokat kaptam. Nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan mennek majd a dolgok. De egyelőre még nem akarok döntést hozni, szeretnék minden lehetőséget átnézni, hogy lássam, mi is a legjobb számomra” – mondta a 37 éves pilóta.

Trulli még nem akar végleg búcsút inteni az F1-nek, de nyitott más kategóriákra is és az USA-ban való versenyzést sem zárja ki. Az viszont lényeges számára, hogy versenyképes csapatot/autót kapjon, mert sehol sem szeretne a mezőny végében vergődni.

“Ha első ligás autóversenyzésről van szó, minden lehetőségre nyitott vagyok. Örömmel dolgozom keményen, megyek tesztelni, szívesen építek projektet, de olyasmit szeretnék, ahol lehetőség van jól teljesíteni. A NASCAR és az IndyCar is lehetséges, de szponzoraim nincsenek. Soha nem is voltak, nekem a tehetségemmel kellett boldogulnom.”

“Annál magasabb szintű dolgot szeretnék, mint az elmúlt két évben. Az elmúlt két szezont a mezőny végén töltöttem, ami frusztráló volt, miután előtte mindig az élmezőnyben küzdöttem.”

A veterán az olasz Autosprintnek is nyilatkozott, elárulta a lapnak, hogy Ferrari-pilóta is lehetett volna korábban.

“Senki nem tud erről, de azt hiszem, most már nyilvánosan is köszönetet mondhatok Jean Todtnak, amiért azon kevés élcsapat-vezető egyike volt, aki foglalkozott velem. Senki nem tud erről, de Todt versenyzői állást ajánlott nekem a Ferrarinál. Azt nem mondom meg, pontosan mikor, de a Toyotánál versenyeztem, jól teljesítettem. De hosszú távra elköteleztem magam a japánoknál, a szerződéseket pedig mindig tiszteletben tartottam. A 15 F1-es évem alatt sosem volt dolgom ügyvédekkel.”

Bár Trulli hallgat az időpontról, logikusnak tűnik, hogy 2006-ra kaphatott ajánlatot, hiszen 2005-ben igen jól ment a Toyotával, Rubens Barrichello pedig 2005 végén hagyta el a maranellói csapatot, őt kellett pótolni.

Trulli a szaklapnak a Toyotáról is beszélt, azt mondta, hogy még “befejezetlen ügynek” tartja ezt, és ha az F1-ben nem is sikerült, más kategóriában még szeretne velük nyerni. A Toyota idén szállt be az új, Le Mans-t is magába foglaló FIA World Endurance Championshipbe, így nem lenne meglepő, ha az olasz ott bukkanna fel később.