Az idei szezonra vonatkozó egyik legnagyobb kérdés, hogy a befújt diffúzorok betiltása miatt eltűnt leszorítóerőt vagy annak egy részét hogyan nyerik vissza a csapatok. Eddig a McLaren és a Ferrari kipufogóját emlegették trükkösként, de szabályosként, ám úgy tűnik, a Red Bull is kitalált valamit.

Ezt állítja legalábbis Jean-Francois Caubet, a motorszállító Renault ügyvezető igazgatója, a két partner minden eddiginél szorosabban működött együtt a 2012-es felkészülés során. “A Forma-1 a kreativitásról szól” – nyilatkozta Caubet. “Bár a szabályok változtak, a Red Bull-lal közösen találtunk megoldást az elveszített leszorítóerő kompenzálására.”

A forró kipufogógázokat már nem lehet a diffúzor felé áramoltatni, ezt a Renault és a Red Bull maximálisan tiszteletben tartja. “Nem ugyanúgy történik a dolog, mint korábban, de egy okos fejlesztésről van szó, amely előnyt jelenthet.”

Az első, jerezi teszten járt megfigyelők szerint az idei Red Bull olyan stabilan kanyarodik, mintha sínek lennének alatta. “Ez azért van, mert szoktunk villanyvasutazni” – reagált tréfásan a csapattulajdonos Dietrich Mateschitz. Newey ehhez konstruktívabban annyit tett hozzá, hogy a “kipufogókkal kapcsolatban még van néhány ötlet a Red Bull tarsolyában.”