A Forma-1-es csapatok a múlt héten a spanyolországi Jerezben tartották első hivatalos téli tesztjüket. A négynapos gyakorlás legfigyelemreméltóbb szereplője talán a Lotus F1 volt, a csapat két napon is az élen végzett, kedden Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, csütörtökön pedig csapattársa, Romain Grosjean hozta a 2012-es autók csúcsidejét.

A Lotus amúgy nemcsak gyors volt, de nagyjából problémamentesen is működött, a négy nap végén ők könyvelhették el a legnagyobb megtett távot, 404 kört. A vezető pályamérnök, Alan Permane természetesen igen pozitívan beszélt a csapat által kiadott új interjúban.

“Ezen a héten a második autót rakjuk össze, Barcelonába ezt a második számú kasztnit visszük, míg az elsőt átépítjük és a tesztpadon dolgozunk vele. Az egyhetes szünetben kaptunk egy szabad hétvégét, ami jól jött a pályán végzett intenzív munka után. Ha nem is napi 18 órában, de most már mindenki újra dolgozik, készülünk a következő tesztre. A mérnökök elemzik a beállítási lehetőségeket, értekelik a jerezi tanulságokat és hogy ezeket hogyan használhatjuk fel Barcelonában és az idény folyamán. Hosszú listánk van a fejlesztésekről. Volt pár gondunk a hűtő szivárgásával és ilyesmik, de semmi komoly, semmi, amit ne javítanánk ki Barcelonára” – mondta az angol.

“A teszt hatása az egész gyárban érzékelhető, mindenki mosolyog. Ezzel együtt nem akarunk szaladni, mielőtt megtanulnánk járni, nagyon is tudatában vagyunk, hogy sok munka vár még ránk. Az autó egyértelműen megbízható és kiegyensúlyozott, de ennél többet nem mondhatunk ilyen korán. Egyetlen teszt alapján nem lehet a teljesítményről jósolgatni.”

Permane ezzel együtt sem titkolta, hogy igen jól sikerült darabnak tartják az E20-ast, amelytől a későbbiekben is sokat várhatnak.

“Azt mondanám, két fő pozitívuma volt a tesztnek, nem is emelhető ki egyik a másikkal szemben. Az első, ahogy már említettük, az autó megbízhatósága, ami nagyon meggyőző volt eddig. Volt pár apróság, de semmi nem akadályozta, hogy bőséges távot tegyünk meg. A másik pedig az, hogy az autó nagyon jól reagál a beállításokra. Az E20-as egy jó kis csomag. Amikor változtattunk a beállításokon, a versenyzők azonnal érzékelték, akár pozitív, akár negatív irányba mozdultunk, ez pedig azt jelenti, hogy később is könnyebb lesz a beállítás és a tempó előcsalogatása.”