Az idei esztendőre vonatkozó egyik szabályváltoztatás, hogy az FIA betiltotta a befújt diffúzorok használatát. Még csak most kezdődött el a téli tesztszezon, de máris felmerült, hogy egyes csapatok olyan kipufogókat készítettek, amelyek valamilyen módon mégis aerodinamikai előnyt jelentenek, ebből a szempontból a McLaren és a Ferrari autója tűnt a legérdekesebbnek.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója Jerezben végiglátogatta a csapatokat és megvizsgálta az autókat, de semmilyen szabálytalanságot nem talált. Ez egyes alakulatok szerint azért van, mert a nemzetközi szövetség szigorúan és nagyon pontosan meghatározta, hogy mit szabad és mit nem.

“A csapatok természetesen próbálkoznak, hogy elmenjenek a legvégső határig, egyesek keményebben csinálják ezt, mint mások” – mondta Mark Gillan, a Williams főmérnöke. “Az FIA és Charlie dolga, hogy szabályozzák ezt. Odafigyelünk erre a területre, minden alternatív megoldást meg fogunk vizsgálni. De ami működik egy autón, nem feltétlenül fog egy másikon is. Idén többféle megoldás született, ezek közül néhányat már megvizsgáltunk, de folyamatosan figyelni fogjuk ezeket.”

Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója szerint elég világosak az idei szabályok. “A kipufogók mindig generálnak korlátozott aerodinamikai teljesítményt, ezt teljesen megszüntetni nem lehet” – vélekedett Lowe. “Ami sokkal jobb 2011-hez képest, hogy a határok világosan meg vannak húzva. Amire az F1-nek szüksége van, az pontosan ez: hogy egyértelműen meg legyen fogalmazva, mi oké és mi nem oké, az FIA-nek ez sikerült. Charlie nagyszerű munkát végzett.”