A Ferrari 2011-ben átszervezte technikai és tervezőrészlegét, hogy a 2012-es autót már teljesen új, a korábbitól radikálisan eltérő felfogásban hívják életre, a cél természetesen csakis a győzelem lehet az idei évben a maranellóiaknak.

A jerezi teszt első három napja egyelőre nem éppen a nagy ugrásról szólt, Felipe Massa egy 8. és egy 7. időt hozott, majd a Fernando Alonso egy küszködős, darabos nap után szintén csak a 7. leggyorsabb volt. A technikai főnök, Pat Fry elismerte, hogy eddig nem alakult minden ideálisan.

“Nem vagyok elégedett azzal, ahogy eddig állunk” – mondta az Autosportnak. “Bőven van még hova fejlődnünk.  A megbízhatóság szempontjából nincs gond, és talán a teljesítmény is elmegy, de lehet még játszani az autóval a kanyarokban, a kanyarok bizonyos részein, szóval nem mondanám, hogy elégedett vagyok, amíg nem sikerül összehoznunk mindent.”

Fry szerint a teljesen új megközelítésben tervezett autóval a korábbinál sokkal több beállítási munkát kell végezniük, a tetejébe rövidebb idő alatt, mint korábban.

“A négy helyett csak három teszt kétségtelenül megsűríti a dolgokat. Nagyon sok a dolgunk. Az alapok jók, a különböző jellemzőkkel és alkatrészekkel foglalkozunk. Eljátszogatunk a kanyarodási jellemzőkkel, mást csinálunk a bejáratnál, a közepén, a kijáratnál, keressük a legjobb kombinációt. Szóval egy nagy mátrixot kell végigvennünk, szinte minden nekifutásnál más beállítással megyünk. Nagyon sokat elemzünk, küldjük az adatokat a gyárba, összevetjük a szimulátorral, hogy végül minden összeálljon.”

“Idén minden sűrűbb, mindenkin nagy a nyomás. Gyorsan kell döntéseket hozni. Jön egy egyhetes szünet, utána két sűrű hét, aztán már pakolunk Melbourne-re. Sok a munka, de mindenki így van ezzel.”

A technikai főnök hangsúlyozta, hogy a nehézségek nem abból adódnak, hogy a Ferrari 11 év után a visszatért a vonórudas első felfüggesztés alkalmazásához, és azt is, hogy Fernando Alonso tegnapi nyögvenyelős napja csak egy kisebb hidraulikai meghibásodásnak volt köszönhető, de mára már új alkatrészeket hozatnak Maranellóból, így zavartalan lehet az utolsó tesztnap.

Fry kiemelte, hogy a vörös autók időit egyelőre teljesen értelmetlen figyelni, ugyanis nem is hajtanak gyors körökre.

“Nem foglalkozunk azzal, hogy kevés üzemanyaggal gyors köröket menjünk. Csak 12 napot tesztelhetünk, ezt a lehető legjobban ki kell használnunk. A fioranói hó egy kicsit visszavetett minket, Felipének az első délelőtt (most Jerezben) kellett azzal foglalkoznia az elején, amit már ott elvégezhettünk volna (az autóbemutató után). Egy kicsit futunk magunk után.”

A kérdésre, hogy mit üzenne a Ferrari-szurkolóknak, Fry ennyit mondott: “Mindannyian nagyon keményen dolgozunk!”

A Ferrari ma egy kicsit bele is húzott, Alonso késő délelőtt már 1:19 alatti időt is hozott, igaz, a tegnapi első lotusos Romain Grosjeannál nem volt gyorsabb, továbbra is a fekete-arany járgány a leggyorsabb 2012-es modell.