A tavalyi fejlesztési verseny fő területe, a kipufogógázok diffúzorra vezetése és a leszorítóerő ezzel való növelése elvileg tilos 2012-re, a szabályok magasabbra kivezetett kipufogót írnak elő, de máris felmerült, hogy egyes csapatok valahogy megpróbálják megkerülni a tiltást.

A német Auto Motor und Sport szerint  jerezi teszten az egymás árgus szemekkel figyelő csapatok körében már megindult a spekuláció arról, hogy az említett két alakulat valami rosszban sántikál, ugyanis bár az új szabályok miatt felülnézetből jól kellene látszania a kipufogóknak az autókon, azok mégsem láthatók az MP4-27-esen és az F2012-esen.

“Sokat egyeztettünk az FIA-val, mi úgy hisszük, hogy szabályos, amit csinálunk” – mondta a Ferrari-tervező Nikolas Tombazis.

A McLaren már az autóbemutatójakor ügyeskedett, hamis alkatrészekkel bújtatta a kipufogóját és rejtegette a diffúzorát. A pályán is egy érdekes dudor alá dugta el a kivezetést és talán valahogy sikerül hátra áramoltatniuk a gázokat. További adalék, hogy Jenson Button az első tesztnap után meglepve magyarázta, hogy milyen kevés leszorítőerőt veszített az autó hátulja a befújt diffúzor eltűnése ellenére.

“Mindig fennáll a lehetősége, hogy valaki előáll valamivel, ami a határt súrolja” – mondta a Red Bull atyja, Adrian Newey.

“Pillanatnyilag egy konzervatív megoldásunk van. De figyeljük a riválisokat és azt is, mit mond az FIA. Annak megfelelően lépünk majd, hogy mennyit engednek” – magyarázta a kipufogó esetleges fejlesztéséről a Lotus technikai igazgatója, James Allison.

A kisebb csapatok természetesen nem örülnek a fejleményeknek: “Az FIA azt mondta, hogy a kipufogónak ezután nem lehet aerodinamikai szerepe. Mi ezt támogatjuk és tartjuk magunkat hozzá” – szögezte le a Toro Rosso műszaki vezetője, Giorgio Ascanelli.

A williamses Mark Gillan egyetért: “A szabályok igazából elég egyértelműek és mi igyekszünk is a tiszta oldalon maradni.”