A McLaren tavaly katasztrofális téli tesztidőszakot könyvelhetett el, a csak a második teszten bemutatkozott autó alig futott, állandó meghibásodások, műszaki problémák hátráltatták a csapat munkáját, úgy tűnt, hogy 2009-hez hasonlóan gyengén kezdik az évet.

A szezonnyitóra végül életet leheltek az MP4-26-osba, de az elvesztett tesztelési idő miatt már a Red Bullhoz való felzárkózás lehetett csak a cél. A múlt szerdán leleplezett MP4-27-es jobb csillagzat alatt született, legalábbis az első tesztnap alapján ezt állítja Jenson Button. A 2009-es bajnok elégedett volt az első találkozással.

“Nincsenek bajok az autóval, ami jó. Egészen más, mint tavaly, szóval örülök. Persze még a legelején vagyunk, beállítási munkát nem is végeztünk ma, nem próbáltuk javítani az egyensúlyt, na és persze sosem kezdünk tökéletes autóval. Még csak gyűjtjük a kilométereket. De tényleg elégedett vagyok az autóval.”

“Nagyon más. Amikor épp sikerült köröznünk az autóval tavaly, egy körig úgy tűnt, hogy ki lehet hozni belőle valamit, de aztán óriási volt a formaromlás. Rögtön az elejétől világos volt, szóval most egészen más.”

Button elárulta, hogy a befújt diffúzor eltűnésétől nagyobb változást várt, mint amilyet végül tapasztalt:

“Meglepődtem. Azt hittem, problémásabb lesz a fékezésnél, mert az élcsapatok elképesztő mértékű leszorítóerőt nyertek a befújt diffúzorból, így az elvesztésétől küszködést vártam, de nincs olyan nagy különbség. Igyekszünk kihozni a rendelkezésre álló tapadásból, amit tudunk. Nem hiszem, hogy ez probléma lesz, nem mondanám, hogy ez az autó gyenge pontja.”

A mclarenes szerint a szabályváltozások, a korlátozások miatt sokkal jobban összerázódik majd a mezőny idén:

“Mások a szabályok, úgy gondolom, idén sokkal szorosabb lesz, főképp az idény kezdetén. Amikor elindul a versenyszezon, persze folyamatosan fejlesztjük az autót és egy kicsit széthúzódik a mezőny, de az elején szerintem sok autó lesz pár tizeden belül. Ez nagyszerű az F1 szempontjából, legfeljebb a mi dolgunkat nehezíti meg egy kicsit.”

Míg az eddig bemutatott új autók mind a kacsacsőrű megoldást hozták, a McLaren egyedüliként más, hagyományosabb dizájnt hozott 2012-re. Button nem fél, hogy ezzel rossz irányba indultak.

“Ha megnézzük az elmúlt évek McLarenjeinek aerodinamikáját, mindig is más volt az autó eleje, mint a riválisoknál. Egyáltalán nem aggódom emiatt, nem is izgat, nem gondolom, hogy az egyik irány jobb, mint a másik.”