A Vezessen is beszámoltunk korábban Geoff McGrath, a McLaren-cégcsoporthoz tartozó McLaren Applied Technologies vezetőjének nyilatkozatáról. McGrath az Autosportnak arról beszélt, hogy az MP4-27-tel a szabályosság határait feszegeti a McLaren, ezért előre felkészült azokra a támadásokra, amelyek várhatóan a riválisok részéről érkeznek.

Nem jellemző ugyan az Autosportra, de a cikk a megjelenés után néhány órával lekerült, így a szerdai leleplezés még érdekesebbnek ígérkezett. Ehhez képest a lepedő alól előkerült versenyautó egyáltalán nem tűnt forradalminak, változott ugyan 2011-hez képest, de kritikusnak tűnő elemet nem nagyon lehetett felfedezni rajta. A McLaren a sajtónak körbeküldött nyilatkozatban mentegette magát McGrathszal kapcsolatban, arra hivatkozva, hogy nem pontosan idézték a szakembert és szó sincs szabálytalan megoldásokról az autón.

A szakújságírók szerint félig-meddig kutyakomédia volt a leleplezés, az autónak ugyanis nincs sok köze ahhoz, amellyel a McLaren néhány nap múlva elkezdi a tesztelést, alaposan álcázták. “A riválisok Jerezben biztosan alaposan megvizsgálják az autót” – írta a német Bild. “Lehet, hogy az autó mégis szabálytalan?” Frank Schneider, a lap munkatársa titokzatos lyukakat fedezett fel oldalt, amelyekkel szerinte a kipufogót rejtették el.

A Marca munkatársa, Marco Canseco szerint abból, amit szerdán mutatott a McLaren, nem lehet nagy előrelépésre következtetni. Szerinte az L alakú oldaldobozok eltűnése visszalépést jelent, amiből arra következtet, hogy a “kipufogót nagyon jól álcázták”, jelenlétére csak egy dudor utalt a motorborítás hátsó részénél.

“A diffúzort gyakorlatilag lespórolták az MP4-27 bemutatóra vitt változatáról, hogy a riválisok az utolsó pillanatig a sötétben tapogatózzanak” – írta Canseco.