F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 1
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 2

F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató

F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató

F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 39
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 40
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 41
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 42
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 43
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 44
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 45
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 46
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 47
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 48
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 49
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 50
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 51
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 52
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 53
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 54
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 55
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 56
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 57
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 58
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 59
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 60
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 61
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 62
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 63
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 64
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 65
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 66
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 67
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 68
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 69
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 70
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 71
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 72
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 73
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 74
Fotó megosztása:
F1: Szabályt változtatna a versenyigazgató 75 Bár Valenciában példátlan módon nem hogy a biztonsági autóra nem volt szükség, de még kieső sem volt, a megelőző két futamon, Monacóban és Montrealban kulcsszerepet játszott a safety car és a verseny megszakítását jelentő piros zászló.

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting az Európa Nagydíj helyszínén arról beszélt az újságíróknak, hogy a közeljövőben újra életbe léptethetnek egy olyan értelmű szabályt, amely a biztonsági autós szakaszok alatt a mezőny végére juttatja az élmezőnybe keveredett lekörözött versenyzőket.

“Szerepel a tervek között. Már korábban is próbálkoztunk ezzel, de a procedúra egy kicsit bonyolult volt. Szerintem egyszerűbb módjai is vannak a megvalósításnak, tárgyaltunk már néhányról, de egyelőre nem sikerült megegyezni. De én is egyetértek azzal, hogy az újrarajtolásnál ne legyenek a mezőny sűrűjében a lekörözött autók.”

A monacói és a montreali piros zászlós versenymegszakítások tapasztalatai után Whiting az erre vonatkozó szabályokkal is foglalkozni kíván.

“Azt hiszem, az idei megszakításokból két dolgot tudtunk meg: az egyik, hogy meg kell beszélnünk a csapatokkal, szabad legyen-e az autókhoz hozzányúlni, szabad legyen-e kereket cserélni a szünet alatt” – utalt a monacói végső leszámolást “elrontó” kerékcserékre az FIA-s.

“A másik – ami sosem jutott eszembe előtte -, hogy el kell gondolkodnunk a maximális versenyidőn. Jelenleg a megszakítás ideje hozzáadódik a kétórás kerethez, ezért tartott négy óra négy percig a (kanadai) futam. Ezt is megbeszéljük a csapatokkal”

“Úgy gondolom, hogy maguk az eljárások teljesen jól működtek, de sajnos jó néhány néző távozott (a pályáról Montrealban). Azt nem tudom, mi volt a helyzet a tévés közvetítésekkel, de biztos nehéz dolga volt a csatornáknak, hogy eldöntsék, mikor adjanak mást, meddig fog tartani a szünet. Jó lett volna, ha meg tudjuk mondani, meddig tarthat, de szinte lehetetlen volt megjósolni, mert azon kívül, hogy mikor áll el az eső, az is kérdéses volt, mikorra sikerült eltávolítani a pályáról a vizet, ami elég komoly problémát jelentett. De akik maradtak, szerintem nagy show-t láttak!”