Lewis Hamilton a 4., Jenson Button a 6. helyen zárta az Európa Nagydíjat, ami egyértelmű csalódás a McLaren-Mercedestől. A változtatható motorvezérlés betiltása után ugyanis legtöbben azt várták, hogy a versenyen a wokingiak rendesen megnehezítik a Red Bull dolgát. De semmi sem a tervek szerint alakult…

“Egyszer fent, máskor lent. Lewis és Jenson is több pozíciót veszített a rajtnál, miközben több riválisunk kitűnően rugaszkodott el. Emiatt a pilótáink a mezőny sűrűjébe kerültek, és amikor nagyon közelről kell követni egy másik versenyautót, nagyon nehéz vigyázni a gumikra” – értékelte a valenciai eseményeket Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke.

“Ugyanakkor Lewis és Jenson is remekül vezetett, 20 vb-pontot gyűjtöttek a csapatnak, annak ellenére, hogy JB-t a hibridrendszer hibája is hátráltatta. Barcelonában, Monte-Carlóban és Montrealban a miénk volt a leggyorsabb autó a versenyben, de ez Valenciában nem állta meg a helyét. A következő tíz napban éjt-nappallá téve fogunk dolgozni, hogy Silverstone-ban ismét olyan gyorsak legyünk, amennyire csak lehet.”

Hamilton rosszul rajtolt, és miután az Mp4-26 forgalomban szinte zabálta a hátsó gumikat, csak a negyedik helyre futotta az erejéből.
“Miután visszaestem a két Ferrari mögé, hosszú, unalmas versenyem volt. A csapat azt kérte, maradjak kint [a lágy gumikon, melyeken a McLaren valamivel gyorsabb volt, mint a keményeken – a szerk.], amíg csak lehet. De szenvedtem az autó túlkormányzottsága miatt és a gumikkal sem voltam teljesen kibékülve” – panaszolta Lewis.

“A negyedik hely így is szép eredmény. A most megszerzett 12 pont után igazán nincs okom panaszra azok után, hogy az előző két versenyen egyet sem szereztem. Egyszerűen nem voltunk most olyan gyorsak, mint a legutóbbi három futamon.”

Button a rajt után elvesztette a hatodik helyet, Felipe Massa (Ferrari) és Nico Rosberg (Mercedes) is megelőzte, de a hatodik körben szép manőverrel kifékezte a németet. De más említésre méltó mozzanata nem volt a versenyen.

“A rajt után a mezőny feltorlódott a második kanyar előtt, kisodródtam a külső ívre, Nico így el tudott menni mellettem. Nem voltam elég gyors az egyenesekben ahhoz, hogy könnyen visszaelőzhessem, de a második kanyarnál, egy késői fékezéssel végül sikerült elé kerülnöm, szerintem nem számított erre. Ez volt a versenyem fénypontja.”

“Ezek után decens versenytempót futottam, addig maradtam kint a lágy gumikeveréken, ameddig csak lehetett. A verseny felénél aztán elromlott a KERS hibrid, aminek a hiányát nemcsak a kanyarkijáratoknál, hanem fékezés alatt is éreztem. Szóval, egyáltalán nem volt örömteli a verseny, de ahhoz képest, ahogy a kocsi viselkedett, kellemes meglepetés, hogy csak nyolc másodperccel maradtam el az egyik Ferraritól. Bőven lesz munkánk Silverstone előtt” – jelentette ki Button.