A két héttel ezelőtti Monacói Nagydíj vége az idény egyik legizgalmasabb hajrájának ígérkezett, miután az egy kerékcserét teljesítő Sebastian Vettel, a két cserés, frissebb gumival üldöző Fernando Alonso és a háromcserés, alig használt abroncsokon versenyző Jenson Button tíz körrel a vége előtt egymás nyakán vonatozott a pályán.

Örök kérdés marad, hogy hármuk közül ki nyert volna, hiszen Adrian Sutil, Lewis Hamilton, Jaime Alguersari és Vitalij Petrov balesete, az orosz hosszú mentése miatt a versenyt hét körrel a vége előtt piros zászlóval felfüggesztették, az újrarajtolás előtt pedig mindenki friss gumikat kapott.

A nézők szóvá is tették az izgalmat kiölő kerékcseréket és a gumiszállító, a Pirelli is utalt arra, hogy változtatni kellene a szabályon, de a csapatoknak egyelőre nem áll szándékában a változtatás, a biztonságot fontosabbnak tartják. A fő érv, hogy a valószínűleg baleset miatt megszakított futamokon a gumik sérülhetnek a törmeléktől, ezért kell a csere az új rajt előtt.

“Megértem a nézők álláspontját is, de az ilyesmi nem túl gyakran fordul elő, és minden bizonnyal nagyon sokára lesz hasonló. Jól és rosszul is elsülhet, nehéz minden eshetőségnél jó szabályt alkotni” – mondta a Williams technikai igazgatója, Sam Michael.

“Egy ilyen helyzetben sosem lehet tudni, hogy ki ment rá valamilyen törmelékre vagy sértette meg a gumiját valahogyan, ahogy Lewisnál is láthattuk ma” – utalt a McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe Hamilton második kanadai szabadedzésen összeszedett defektjére.

“Szóval szerintem a kerékcsere az ésszerű és biztonságos, alapvető, hogy legyen erre lehetőség. Persze minél jobban meg lehet őrizni a versenyt, amit a nézők előtte láttak, annál jobb, esetleg lehetne találni valami módot arra, hogy megtudjuk, károsodott-e a gumi.”

A csapatok szervezete, a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh is kizárta a közeli szabályváltoztatás lehetőségét: “Nekem is jobban tetszene, ha nem lehetne cserélni, de szerintem senki nem fontolgatja a szabály közeljövőbeli módosítását.”