A Ferrari az idény első felében nem volt kibékülve a Pirelli kemény keverékű gumijaival, ennek talán legszembetűnőbb példája a barcelonai Spanyol Nagydíj volt, amikor az első, lágy gumis etapokon Fernando Alonso még az élmezőnyben volt, majd miután keményre váltott, vízbe dobott kőként süllyedt el, hogy végül lekörözött ötödikként érjen be.

Az olasz csapat egyik vezető mérnöke, a tavaly a McLarentől átcsábított Pat Fry egy friss videointerjúban azt állította, hogy mostanra sikerült megfogniuk a problémát.

“Meg kell vizsgálni a pályák jellegét és az ott használt gumikat. Barcelona egy nagyon nehéz pálya, az egyensúly és a leszorítóerő kulcsfontosságú, kell a jó gumihőmérséklet. A keményebb gumikat működésre bírni elég nehéz, pár kisebb csapatnak sem sikerült, szóval lég nagy a szórás a különböző autók között és a gumik keménységével arányosan egyre nagyobb.”

“Voltak gondjaink, amiket a múlt héten megvizsgáltunk és mostanra megértettünk. A mi problémáink kihangsúlyozták a kemény gumik általános nehézségeit, de remélhetőleg mostanra sikerült megértenünk őket, már a megoldáson dolgozunk.”

A ferraris szakember bízik benne, hogy a hétvégére Montrealba vitt fejlesztéseikkel megint sikerül egy kicsit közelebb kerülniük az élcsapatokhoz.

“Folyik a szokásos fejlesztési folyamat, jön néhány újabb frissítés. Pár apróság a diffúzoron, ez-az a hátsó szárnyon – remélhetőleg tisztességes javulást jelentenek. Remélem, hogy folytatjuk a felzárkózást a többiekhez. Nem volt túl sok idő Monaco és Kanada között, de két pálya jellege nagyon különbözik az aerodinamika szempontjából ezért mindkét versenyre speciális hátsó szárny kell, amellett, hogy folyamatosan próbáljuk növelni a leszorítóerőt.”

A Ferrarinak gondot okozó kemény keverék helyett Montrealba megint a Monacóban már használt lágy/szuperlágy kombinációt viszi a Pirelli és bár egyértelműen kulcsszerepe lesz a gumiknak, Fry nem tart tőle, hogy a tavalyihoz hasonló kaotikus gumihelyzet alakul ki.

“Biztosan nehéz verseny lesz. Egy kicsit olyan, mint Monaco, ahol a fékezés és a tapadás kritikus. Monacóhoz képest a fékezés is kiemelt. A kanyarkijárati tapadás dönti majd el, hogyan kopnak a hátsó gumik. Ugyanaz a két keverék lesz, amit előtte is használtunk, de azt hiszem, a tavalyinál kevésbé lesz problémás, mert a keverékek egy kicsit keményebbek most.”